التكامل الاقتصادي
Volume 10, Numéro 1, Pages 183-196
2022-03-31
Authors : Kilani Sounia .
Abstract: The study aims at identify the digital marketing’s impact on improving economic institutions' marketing performance. This study was applied on Algeria Telecom customers – Batna city-. In order to achieve the objectives of the study we used both methods the descriptive and the analytical, the former for the theoretical part of the study however the latter for the practical one so seventy questionnaires were designed and distributed. The study has showed that there is a strong correlation between digital markملخص: هدفت هذه الدراسة للتعرف على أثر التسويق الرقمي في تحسين الاداء التسويقي للمؤسسات الاقتصادية، حيث طبقت هذه الدراسة على زبائن اتصالات الجزائر-بولاية باتنة-ومن أجل تحقيق أهداف الدراسة تم الاعتماد على المنهج الوصفي بالنسبة للجانب النظري والمنهج التحليلي بالنسبة للجانب التطبيقي حيث تم تصميم استبيانه وتوزيعها على عينة الدراسة المتمثلة في70 استبانة. وتوصلت الدراسة ان هناك علاقة ارتباط قوية بين التسويق الرقمي والاداء التسويقي لشركة اتصالات الجزائر بولاية باتنة-وفقا مؤشرات محددة (الحصة السوقية والربحية و ولاء الزبائن)، بالإضافة الى وجود عوامل أخرى مؤثرة، ومن خلال النتائج تم تقديم مجموعة من التوصيات كلمات مفتاحية: التسويق الرقمي، الاداء التسويقي، الحصة السوقية، الربحية؛ اتصالات الجزائر . eting and marketing performance of Algeria Telecom in Batna city - according to a specific indicators (market share, profitability and customer loyalty), in addition to the presence of other influencing factors. Through the results a set of recommendations were presented.
digital marketing-marketing performance-market shre profitability- algeria telcom ; التسويق الرقمي الاداء التسويقي الحصة السوقية الربحية اتصالات الجزائر
لعبيدي سامي
.
شاوي شافية
.
ص 50-69.
لعبيدي سامي
.
شاوي شافية
.
ص 69-86.
قسمية حمزة
.
لحشم قسمية
.
ص 126-144.
Abdelheq Lachachi
.
Mustapha Houhou
.
pages 206-220.