مجلة اقتصاديات شمال افريقيا
Volume 17, Numéro 2, Pages 673-682
2021-06-24

Managing The Communication Of Organizations' Crises To Media

Authors : Youb Amel .

Abstract

Organizations strive to create a positive image, which is a positive, impressive and supportive feature. The distorted picture is one of the most serious consequences of crises of various shapes and sizes. It requires an intense and rapid effort on the part of the Department and the Organization's focal points to respond to them and to change them through accurate and accurate information, especially since each crisis is unique and requires its own response. Effective operational preparedness to deal with various crises is the best strategic solution for the organizations to be able to take advantage of calm conditions in order to strengthen their capacity to respond to the demands of prospective and informative crises, and requires a focus on instilling a culture of media vigilance among staff; That would prevent organizations from creating media tensions and from falling into crisis. تسعى المنظمات جاهدة لأجل خلق صورة إيجابية، والتي تتشكل من سمات إيجابية تثير الإعجاب والتأييد. وتعتبر الصورة المشوهة من أخطر نتائج الأزمات المختلفة الأشكال والأحجام ، فهي تحتاج إلى جهد مكثف وسريع من جانب الإدارة والقائمين بالاتصال في المنظمة لمواجهتها والعمل على تغييرها من خلال معلومات دقيقة وصحيحة، خصوصا وأن كل أزمة فريدة من نوعها وتحتاج إلى استجابة خاصة بها. ويعد الاستعداد الاتصالي الفعّال للتعامل مع مختلف الأزمات أفضل حل استراتيجي للمنظمات، للتمكن من استغلال الظروف الهادئة لأجل تعزيز قدراتها التجاوبية مع مقتضيات الأزمات المرتقبة والمستهدفة اعلاميا، ويشترط التركيز على زرع ثقافة اليقظة الاعلامية لدى الموظفين؛ والتي من شأنها وقاية المنظمات من التوترات الاعلامية وتفادي الوقوع في الأزمات.

Keywords

Media ; Integration ; Conflict ; Crisis Communication Management ; Organizations