افاق للعلوم
Volume 5, Numéro 4, Pages 235-246
2020-09-08

دور التعليم الالكتروني في التخفيف من قلق الامتحان لدى تلاميذ البكالوريا في ظل انتشار وباء كوفيد-19 - دراسة ميدانية -

الكاتب : طلحه مسعود . سلطاني أسماء . بدران دليلة .

الملخص

تهدف الدراسة للتعرف على دور التعليم الالكتروني في التخفيف من قلق الامتحان لدى تلاميذ البكالوريا في ظل انتشار وباء كوفيد-19 من خلال: التعرف على مستوى قلق الامتحان لدى تلاميذ البكالوريا في ظل انتشار وباء كوفيد-19، الكشف على وجود فروق في قلق الامتحان لدى تلاميذ البكالوريا في ضوء متغير الجنس(ذكور/إناث)، الكشف على وجود فروق في قلق الامتحان لدى تلاميذ البكالوريا في ضوء متغير التخصص (علمي/أدبي)، وكانت النتائج: مستوى قلق الامتحان لدى تلاميذ البكالوريا في ظل انتشار وباء كوفيد-19مرتفع. لا توجد فروق في قلق الامتحان في ضوء متغير الجنس(ذكور إناث) توجد فروق في قلق الامتحان في ضوء متغير التخصص(علمي/أدبي) لصالح التخصص العلمي. Abstract: The study aims to identify the role of e-learning in alleviating exam anxiety among baccalaureate students in light of the spread of the Covid-19 epidemic through: identifying the level of exam anxiety among the baccalaureate students in the light of the spread of the covid-19 epidemic, revealing the existence of differences in exam anxiety for pupils The baccalaureate in light of the gender variable (male / female), the detection of differences in exam anxiety among students of the baccalaureate in the light of the variable of specialization (scientific / literary), and the results were: The level of exam anxiety among the baccalaureate students in light of the spread of the Covid-19 epidemic is high. There are no differences in exam anxiety in the light of the sex variable (female males), there are differences in exam anxiety in light of the variable of specialization (scientific / literary) in favor of scientific specialization.

الكلمات المفتاحية

قلق الامتحان- تلاميذ البكالوريا- وباء كوفيد-19- التعليم الالكتروني ; epidemic exam anxiety - baccalaureate students - Covid -19 - e-learning