مجلة الجامع في الدراسات النفسية والعلوم التربوية

Al-Jamie Journal In Psychological Studies and Educational Sciences

Description

The Journal of Al-Jamie in psychological studies and educational sciences is an international semi-annual published by the University of Mohamed Boudiaf, which aims to publish studies and original and innovative research (not from Master's degrees, PhD or other), and which has not been published elsewhere. In the Psychology and Education field, it also aims to encourage professors, students and researchers to engage in scientific research and production, which supports the progress of the University and its role. In the Journal of Al-Jamie Journal in Psychological Studies and Educational Sciences, we seek to publish all the good articles in the three languages (Arabic, English, French) that we receive from university professors, PhD students and researchers from recognized research institutes. These articles are considered positive in the following disciplines: Psychology Education, and all articles that directly serve the humanities and social sciences, and other related disciplines. The Journal of Al-Jamie Journal in Psychological Studies and Educational Sciences is a magazine whose publication process began in 2016. It has the experience of four editors who have sought to develop the magazine and expand its network of experts distributors specialized in the magazine in proportion to their composition. The work that has been entrusted to them is evaluated thoroughly. In the Journal of Al-Jamie Journal in Psychological Studies and Educational Sciences, we believe in the abilities of researchers and value their efforts very effectively when we direct research to specialized reviewers in proportion to the nature of the article. The reports are decisive for accepting or rejecting the article and we use a third reviewer in the case of two different reports of the same article. The Al-Jamie Journal in Psychological Studies and Educational Sciences welcomes the efforts of all serious researchers and prepares them for fair arbitration and regular publication.

Annonce

استقبال المقالات العلمية

تعلن هيئة تحرير مجلة الجامع في الدراسات النفسية والعلوم التربوية جامعة محمد بوضياف بالمسيلة عن إعادة فتح فترة استقبال المقالات بتاريخ: 2024/09/29

وذلك نظرا لرفض الكثير من المقالات بسبب نسبة الاقتباس وعدم احترام بعض شروط النشر 

المجلة تنشر الأبحاث والدراسات في مجالاتها المحددة وذات الصلة بها فقط

بالتوفيق للجميع

هيئة تحرير المجلة

28-09-2024


9

Volumes

22

Numéros

564

Articles



Les 10 articles les plus téléchargés

7 408 استراتيجيات مواجهة الضغوط النفسية وعلاقتها بالصلابة النفسية -دراسة ميدانية على عينة من أعوان الحماية المدنية بالبويرة- 5 209 إدمان مواقع التواصل الاجتماعي وعلاقته بالتوافق الشخصي والأسري لدى الطالب الجامعي 5 040 واقع تشخيص صعوبات التعلم النمائية والأكاديمية في الوسط المدرسي بين النظرية والتطبيق (دراسة تحليلية) 4 473 L’entretien de recherche dit ‘‘semi-directif’’ Dans les domaines des sciences humaines et sociales 4 240 صعوبات تعلم وتعليم اللغة العربية لغير الناطقين بها، ومقترحات علاجها. 4 062 الصحة النفسية وعلاقتها بالضغوط النفسية لدى طلبة الجامعة دراسة ميدانية على عينة من طلبة كلية العلوم الإنسانية والاجتماعية بجامعة مولود معمري تيزي وزو 3 613 خصوصيات وخطوات تصميم البحوث الكيفية 3 449 النظرية الفطرية و اكتساب اللغة 3 008 أسباب صعوبات التعلم في المرحلة الابتدائية من وجهة نظر المعلمين عمراني دلال طالبة دكتوراه 2 725 العوامل المؤثرة في قرار شراء المستهلك للهاتف المحمول -دراسة ميدانية على عينة من الطلبة الجامعيين في الجزائر