مجلة أوراق إقتصادية
Volume 6, Numéro 1, Pages 92-110
2023-07-04

دور الإعلان في تسويق المنتجات الفلاحية الجزائرية في الخارج دراسة حالة دقلة نور

الكاتب : لسود راضية .

الملخص

يعتبر القطاع الفلاحي العصب الحساس في اقتصاديات بلدان العالم ، فهو من القطاعات الإستراتيجية المهمة باعتباره المسؤول على تأمين حاجات الأفراد و على تحقيق الإشباع لهم، حيث أصبح الأمن الغذائي مطلبا و هدفا استراتيجيا لمختلف الدول ، و تهدف هذه الدراسة الى ابراز دور الاعلان في تسويق المنتجات الفلاحية الجزائرية في الخارج من خلال عرض تجربة منتج دقلة نور. وصلنا من خلال هذه الدراسة الى جملة من النتائج أهمها: ضرورة تعزيز عملية تسويق المنتجات الفلاحية الجزائرية و في مقدمتها منتج دقلة نور لكون المنتجات الفلاحية تثل ثروة حقيقة بالنسبة للسوق الجزائرية. The agricultural sector is considered the sensitive nerve in the economies of the countries of the world, as it is one of the important strategic sectors as it is responsible for securing the needs of individuals and achieving their satisfaction, as food security has become a demand and a strategic goal for various countries, and this study aims to highlight the role of advertising in marketing agricultural products Algerian abroad by displaying the experience of the Deglet Nour product Through this study, we reached a number of results, the most important of which are: the need to enhance the process of marketing Algerian agricultural products, foremost of which is the Deglet Nour product, because agricultural products represent a real wealth for the Algerian market.

الكلمات المفتاحية

الاعلان ; المنتج الفلاحي ; التسويق الفلاحي ; دقلة نور