مجلة أبحاث
Volume 6, Numéro 2, Pages 665-680
2021-12-31

الحوكمة الالكترونية وجودة الخدمات بمديرية الضمان الاجتماعي لولاية سكيكدة -دراسة ميدانية- Electronic Governance And The Quality Of Services In The Administration Of Social Security In Skikda State

الكاتب : قريوة زينب .

الملخص

يهدف هذا المقال للكشف عن مدى الجاهزية الالكترونية ومزايا الحوكمة الالكترونية على مستوى مؤسسة الضمان الاجتماعي ومساهمتها في تحقيق جودة الخدمات العمومية نظرا لزيادة الحاجة إلى المعاملات الإدارية الالكترونية في ظل مسعى ترقية الإدارة العمومية وتفعيل الإدارة الرقمية. وقد توصلت الدراسة إلى أن الحوكمة الالكترونية تؤدي بشكل فعال إلى جودة الخدمات المقدمة على مستوى مديرية الضمان الاجتماعي لولاية سكيكدة. Abstract: This article aims to detect the extent of electronic readiness of electronic readiness The advantages of electronic governance on the level of the Social Security Corporation and its contribution to achieving the quality of public services have increased the need for electronic administrative transactions through the effort to upgrade public administration and activate digital management. The study concluded that Electronic-governance effectively leads to the quality of services provided to the level of the Social Security administration of Skikda State.

الكلمات المفتاحية

الحوكمة الالكترونية، الإدارة الرقمية، الجودة، جودة الخدمات، الضمان الاجتماعي. ; E-governance; digital administration; quality; quality of services; Social Security