مجلة العلوم الانسانية
Volume 21, Numéro 2, Pages 245-264

الثقافة المقاولاتية ودورها في تعزيز النية المقاولاتية لدى الطالب

الكاتب : حقاين فوزية . بودية محمد فوزي .

الملخص

هدفت الدراسة إلى اختبار أثر الثقافة المقاولاتية على تعزيز النية المقاولاتية لدى الطالب، من خلال دراسة استكشافية، حيث تم اختيار عينة ميسرة لمجموعة من طلبة بجامعة محمد خيضر بسكرة، وقدرت ب 110طالب، وتم توزيع استبيان لجمع البيانات الأولية، وبعد التحليل بالاستعانة برنامج التحليل الإحصائي SPSS توصلت الدراسة إلى أن للثقافة المقاولاتية تأثير ايجابي ذو دلالة احصائية على النوايا المقاولاتية، Thestudyaimed to test the The current study aimed to investigate and test the impact of entrepreneurial culture on enhancing the student's entrepreneurial intentions,the population consisted of a group of students at University of biskra, a soft sample has been taken (110) student member. the stady used an exploratory stady to determine the impacte of entreprenarial cultur on entreprenarial intention,the researche used SPSS to analyse the questionnaire data,using mean,simple linear regression and correlation coefficients,etc.the stady results in :the entrepreneurial culture has a positive and statistically significant impact on the entreprenarial intentions

الكلمات المفتاحية

الثقاقة المقاولاتية، الطالب المقاول، الفكر المقاولاتي، المقاولاتية، النية المقاولاتية ; Entrepreneurial Culture, EntrepreneurStudent, Entrepreneurial Thought, Entrepreneurialism, Entrepreneurial Intent