مجلة الدراسات الاقتصادية المعاصرة
Volume 6, Numéro 2, Pages 347-360
2021-12-31

تفعيل الثقافة المقاولاتية للطلبة الجامعيين من خلال دور المقاولاتية: دراسة ميدانية لدار المقاولاتية بالمركز الجامعي ميلة

الكاتب : بن وريدة حمزة . كروش صلاح الدين . هبول محمد .

الملخص

يهدف البحث إلى معرفة الدور الفعال الذي تلعبه دور المقاولاتية في تفعيل الثقافة المقاولاتية لدى الطلبة الجامعين، وقد استخدمنا دار المقاولاتية بالمركز الجامعي لميلة كدراسة حالة، باستعراض أهم نشاطات دور المقاولاتية سنوات (2021،2015). توصلت الدراسة إلى أن دار المقاولاتية بالمركز الجامعي ميلة ساهمت بشكل كبير جدا في تفعيل ثقافة المقاولة لدى طلبة المركز بفضل النشاطات التي قامت ولا تزال تقوم بها حول مجال المقاولاتية. The research aims to know the effective role that the role of entrepreneurship plays in activating the entrepreneurial culture among university students. We have used the Entrepreneurship House at Mila University Center as a case study, reviewing the most important activities of the entrepreneurial role in the years (2021, 2015). The study concluded that the entrepreneurial house in the university center in Mila contributed greatly to activating the entrepreneurship culture among the students of the center thanks to the activities that it has carried out and is still carrying out in the field of entrepreneurship. La recherche vise à connaître le rôle effectif que le rôle de l'entrepreneuriat joue dans l'activation de la culture entrepreneuriale chez les étudiants universitaires. (2021, 2015). L'étude a conclu que la Maison de l'entrepreneuriat du Centre universitaire de Mila a grandement contribué à activer la culture de l'entrepreneuriat parmi les étudiants du centre grâce aux activités qu'elle a entreprises et qu'elle mène toujours dans le domaine de l'entrepreneuriat. Mots-clés : Le contracting, la culture entrepreneuriale, la maison de contracting Mila.

الكلمات المفتاحية

المقاولاتية، الثقافة المقاولاتية، دار المقاولاتية ميلة.