مجلة الرسالة للدراسات الإعلامية
Volume 5, Numéro 2, Pages 248-263
2021-11-01

السينما والترويج السياحي في الصحراء الاجزائرية

الكاتب : بن حنيش نواري .

الملخص

ملخص: إن المتجول في الصحاري عامة والصحراء الجزائرية خاصة، يجد نفسه لا محالة في شوق كبير لاكتشاف أسرارها والتروي من كنوزها، مما يجعله يخوض في أغوارها مقتفيا محاسنها، كونها قبلة سياحية تستقطب السياح من خلال وسائط إعلامية فنية تروّج لها، على غرار فن السينما. وتعد السينما من أكثر الفنون انتشارا وتأثيرا على المتلقي، لما لها من أهمية في خدمة المجتمع وتطويره في شتى المجالات بالخصوص الثقافية والسياحية، مما جعلها إحدى الوسائط التي يتم من خلالها الترويج للسياحة الصحراوية في الجزائر، حيث شهدت عدّة منتجات سينمائية تبرز المناطق السياحية الصحراوية وما تحويه من آثار ومناظر زادتها سحرا وجمالا. Abstract: The wanderer in the deserts in general and the Algerian desert in particular, inevitably finds himself in a great longing to discover its secrets and narrate from its treasures, which makes him delve into its depths, following its merits, being a tourist destination that attracts tourists through artistic media that promotes it, similar to the art of cinema. Cinema is one of the most widespread and influential arts for the recipient, because of its importance in community service and development in various fields, especially cultural and tourism, which made it one of the means through which desert tourism is promoted in Algeria, where several cinematic products highlight the desert tourist areas and what they contain. From the effects and scenes that increased its charm and beauty.

الكلمات المفتاحية

ترويج، سياحة، سينما، طبيعة، مناظر، وسائط. ; Promotion, tourism, cinema, nature, landscapes, and media.