مجلة الواحات للبحوث و الدراسات
Volume 16, Numéro 2, Pages 226-243
2023-12-31
Authors : Yahia Fatima .
ABSTRACT: the present paper deals with the comparison between online and classroom instruction of EFL. It raises the problem of whether distance learning can replace the role of the teacher in the traditional classroom. The study aims at bridging the gap between these two contexts of learning via fusing online instruction with face-to-face learning. The experimental type of research was adopted with the quantitative approach where the researcher presented lectures of written expression in both teaching contexts to 2nd year licence students at the University of Ouargla. Also, a questionnaire was administered to 100 students of the same level. The results reveal that online instruction is useful but cannot replace the role of the teacher. ملخص: تتناول هذه الورقة المقارنة بين التعليمين الافتراضي والحضوري للغة الإنجليزية حيث نتطرق لإشكالية ما إذا كان التعلم عن بعد يمكن أن يحل محل دور المعلم في الفصل الدراسي التقليدي. تهدف الدراسة إلى سد الفجوة بين هذين السياقين للتعلم من خلال دمج التعليم عن بعد مع التعليم الحضوري. تم اعتماد المنهجين التجريبي والكمي حيث قدم الباحث محاضرات في التعبير الكتابي في كلا السياقين التدريسيين لطلبة السنة الثانية ليسانس بجامعة ورقلة. كما تم توزيع استبيان على 100 طالب من نفس المستوى.. توضح النتائج أن التعليم الافتراضي فعال ولكنه لا يمكن أن يحل محل دور المعلم.
KEYWORDS: online learning, face-to-face instruction, EFL, EFL learner, EFL teacher. ; كلمات مفتاحية: التعليم الافتراضي، التعليم الحضوري، اللغة الانجليزية كلغة أجنبية، متعلم اللغة الانجليزية، مدرس اللغة الانجليزية
Merabti Zohra
.
Benzoukh Halima
.
pages 461-472.
Kaddeche- Benzoukh Assia - Halima
.
pages 111-120.
Kaddeche Soumia
.
Manaa Sabrina
.
Kaddeche Assia
.
pages 38-53.
Sadoune Farida
.
pages 799-806.