أبوليوس
Volume 10, Numéro 2, Pages 304-320
2023-08-31

The Washback Of Continuous Assessment Methods On Teaching Practices In Higher Education Context: The Case Of Efl Teachers At The Department Of English Language At M’sila University

Authors : Cheriet Imane . Khatout Ramdane .

Abstract

Integrating the LMD system in the Algerian higher education has brought a drastic shift from traditional assessment methods to amended alternatives. Among the renovations is the integration of continuous assessment (CA) along with the main examination system to determine students’ success in the different modules. CA would definitely have a washback on both teaching and learning practices. In this respect, this study attempts, particularly, to explore the washback of CA on EFL teaching practices. This descriptive study makes use of an online questionnaire that was administered on a sample of 35 EFL teachers at the department of English at M’sila University. The findings revealed significant feedback about the usefulness of CA. It was also found that it has a possible negative washback on teaching methods. Accordingly, this study sheds light on the negative washback of CA and the necessity of addressing it to enhance the quality of university teaching practices أدى دمج نظام LMD في التعليم العالي إلى تحول جذري في طرق التقييم التقليدية. من بين التجديدات المقترحة ما يسمى "التقويم المستمر" الذي يرافق نظام الامتحانات الرئيسي لتحديد نجاح الطلاب في الوحدات المختلفة. نظرًا لكونه أسلوبًا للتقييم، فإن التقييم المستمر سيكون له بالتأكيد تأثير على ممارسات التعليم والتعلم. في هذا الصدد، تحاول هذه الدراسة تسليط الضوء على أثر طرق التقييم المستمر على ممارسات تدريس اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية بشكل خاص. تستخدم هذه الدراسة الوصفية الاستبيان كأداة اساسية لجمع البيانات. تم استخدام استبيان عبر الإنترنت وإدارته على عينة من 35 استاذا جامعيا من قسم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية بجامعة المسيلة. كشفت نتائج هذه الدراسة عن أن لطرق التقويم المستمر انعكاس سلبي على اساليب التدريس. تساهم نتائج هده الدراسة في لفت الانتباه نحو النتائج السلبية لأساليب التقييم المستخدمة في نظام LMD وضرورة معالجتها لتحسين جودة الممارسات التدريسية بالجامعة.

Keywords

Keywords: Teaching English as a foreign language, continuous assessment, LMD system, higher education, university ; الكلمات المفتاحية: تدريس اللغة الانجليزية لغة اجنبية، التقويم المستمر، نظام LMD، التعليم العالي، الجامعة