مجلة معالم للدراسات الاعلامية و الاتصالية
Volume 5, Numéro 1, Pages 54-68
2023-06-30

تجربة التسويق الالكتروني في الجزائر الواقع، المعيقات والآفاق (the Experience Of Electronic Marketing In Algeria, Reality, Obstacles And Prospects

الكاتب : شعبان كريمة .

الملخص

يعتبر التسويق الالكتروني أسلوب للتعامل بين المؤسسة والمستهلك ضمن البيئة الافتراضية، الغرض منه تحقيق التبادل المشترك لعدة منافع، وقد اقتنعت معظم الدول اليوم بضرورة اعتماده من أجل النهوض باقتصادها وطنيا ودوليا تعتبر الجزائر من الدول التي تعمل جاهدة من أجل تبني التكنولوجيا التي تسمح بتطوير وتفعيل نشاط التسويق الإلكتروني بغرض إيجاد حلول لجل المشاكل التسويقية التي تواجهها Abstract: E-marketing is considered a method of dealing between the enterprise and the consumer within the virtual environment, the purpose of which is to achieve mutual exchange of several benefits, and most countries today are convinced of the necessity of adopting it in order to advance their economy nationally and internationally Algeria is one of the countries that is working hard to adopt technology that allows the development and activation of e-marketing activity in order to find solutions to most of the marketing problems it faces.

الكلمات المفتاحية

لتسويق ; التسويق الإلكتروني ; المستهلك ; مواقع التسوق ; الدفع الإلكتروني