Algerian Journal of Human and Social Sciences
Volume 6, Numéro 2, Pages 54-72
2022-12-31
الكاتب : درابلية فدوى . بوشارب بولوداني خالد .
ملخص: يهدف المقال لتقويم دور مواقع التواصل الاجتماعي في تدعيم منظمات العمل التطوعي الخيري، ومن أجل تحقيق هذا الهدف تم الاعتماد على المنهج الوصفي وعلى استمارة موزعة على عينة قصدية قوامها 30 عضو من منظمة "أصدقاء القالة" الخيرية، وخلصت الدراسة إلى أن مواقع التواصل الاجتماعي توفر على منظمة "أصدقاء القالة" الخيرية الوقت والجهد والتكلفة، وأن هذه المنظمة تعرض نشاطاتها الخيرية عبر مواقع التواصل الاجتماعي لمخاطبة كل فئات المجتمع لتقديم المساعدات ومشاركتها العمل التطوعي الخيري. :Abstract This article aimed to evaluate the role of social media in supporting charitable volunteer organizations, to achieve this goal, the descriptive approach was relied on and a questionnaire was distributed to an intentional sample of 30 members from the “Friends of el-Kala” charitable organization, This study concluded that social media save time, effort and cost for the “Friends of el-Kala” charitable organization, And that this organization presents its charitable activities on social media to address all segments of society to provide aid and participate in charitable .volunteer work
الكلمات المفتاحية:مواقع التواصل الاجتماعي، منظمات العمل الخيري، العمل التطوعي، العمل الخيري. ; Keywords: social media, charitable organizations, volunteer work, charity work.
بوحنيكة نذير
.
درابلية فدوى
.
ص 145-158.
بوشارب بولوداني خالد
.
درابلية فدوى
.
ص 392-409.
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
ياحي هالة
.
بوشارب بولوداني خالد
.
ص 91-101.