دراسات إنسانية واجتماعية
Volume 10, Numéro 2, Pages 685-695
2021-03-16

Transition With No Repetition And Its Relation To The Academic Achievement Of The Second Year Primary Students In Ain Temouchent

Authors : Reriballah Mohammed .

Abstract

Abstract (English): This study aimed to examinel the nature of the relationship between the transition with no repetition and academic achievement in a sample of (54) pupils of the second year of primary education in Ain Temouchent. Where the use of the academic adjustment scale, the study revealed that there is a relationship between the transition with no repetition at school and academic achievement among the pupils. Keywords: transition with no repetition, academic achievement, school repetition, primary education, academic adjustment. الملخص باللغة العربية: هدفت هذه الدراسة للكشف على طبيعة العلاقة بين الانتقال الآلي و التحصيل الدراسي لدى عينة قوامها(54) تلميذ السنة الثانية من التعليم الابتدائي بعين تموشنت ، حيث تم استخدام مقياس التوافق الدراسي أسفرت الدراسة على هناك علاقة بين الانتقال الآلي بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ السنة الثانية. الكلمات المفتاحية: الانتقال الآلي، التحصيل الدراسي، الإعادة المدرسية.التعليم الابتدائي، التوافق الدراسي.

Keywords

Keywords: transition with no repetition, academic achievement, school repetition, primary education, academic adjustment