دراسات إنسانية واجتماعية
Volume 10, Numéro 2, Pages 685-695
2021-03-16
Authors : Reriballah Mohammed .
Abstract (English): This study aimed to examinel the nature of the relationship between the transition with no repetition and academic achievement in a sample of (54) pupils of the second year of primary education in Ain Temouchent. Where the use of the academic adjustment scale, the study revealed that there is a relationship between the transition with no repetition at school and academic achievement among the pupils. Keywords: transition with no repetition, academic achievement, school repetition, primary education, academic adjustment. الملخص باللغة العربية: هدفت هذه الدراسة للكشف على طبيعة العلاقة بين الانتقال الآلي و التحصيل الدراسي لدى عينة قوامها(54) تلميذ السنة الثانية من التعليم الابتدائي بعين تموشنت ، حيث تم استخدام مقياس التوافق الدراسي أسفرت الدراسة على هناك علاقة بين الانتقال الآلي بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ السنة الثانية. الكلمات المفتاحية: الانتقال الآلي، التحصيل الدراسي، الإعادة المدرسية.التعليم الابتدائي، التوافق الدراسي.
Keywords: transition with no repetition, academic achievement, school repetition, primary education, academic adjustment
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
Chemichem Sabah
.
Ferhaoui Kamal
.
pages 203-210.
بن شرطان شهرزاد
.
بشلاغم يحي
.
ص 773-801.
Hamdoud Amina
.
pages 297-315.