الساورة للدراسات الانسانية والاجتماعية
Volume 9, Numéro 1, Pages 576-596
2023-06-18

استخدام ممارسي العلاقات العامة لمواقع التواصل الاجتماعي في تثمين المسؤولية الاجتماعية للمؤسسة(تحليل محتوى الصفحة الرسمية للكونفدرالية الجزائرية لأرباب العمل المواطنين على الفايسبوك.).

الكاتب : براكتية سعاد . صوالحية الزهرة .

الملخص

نسعى من خلال هاته الدراسة إلى تحديد أبعاد ومبادئ المسؤولية الاجتماعية للمؤسسة المثمنة من طرف ممارسي العلاقات العامة بالكونفدرالية الجزائرية لأرباب العمل المواطنين، ومعرفة المواضيع المدعمة لها من طرف أعضائها،والتي نستخلصها من منشوراتها بصفحتها الرسمية على الفايسبوك، كونه أكثر وسائل التواصل الاجتماعي ولوجا من طرف الجمهور واستخداما من طرف المؤسسات الجزائرية بشتى أنواعها، وبالتالي نتوصل إلى مدى فاعليته وإسهامه في تثمين المسؤولية الاجتماعية للكونفدرالية، والتحقق من كفاية الاعتماد عليه من طرف ممارسي العلاقات العامة بالكونفدرالية أوضرورة تدعيمه بوسائل وتقنيات أخرى . Through this study, we seek to determine the dimensions and principles of social responsibility for the institution valued by public relations practitioners in the Algerian Confederation of Employers Citizens, and to know the topics supported by its members, which we extract from its publications on its official page on Facebook, being the most accessible social media The public and its use by the Algerian institutions of all kinds; and thus we reach the extent of its effectiveness and its contribution to valuing the social responsibility of the Confederation, and verifying the adequacy of reliance on it by the practitioners of public relations in the Confederation or the necessity of strengthening it by other means and techniques. Enter your abstract here (an abstract is a brief, comprehensive summary of the contents of the article). Enter your abstract here (an abstract is a brief, comprehensive summary of the contents of the article).

الكلمات المفتاحية

المسؤولية الاجتماعية للمؤسسة ; العلاقات العامة ; مواقع التواصل الاجتماعي