مجلة الانسان والمجال
Volume 8, Numéro 1, Pages 335-348
2022-06-01

Ways To Overcome Writing Difficulties In African Civilization Among Efl Students

Authors : Rahmani Mokhtaria . Makhlouf Abdelkader .

Abstract

Writing is an intricate process that constitutes a deeply crucial issue for teachers and students alike as it interferes with the teaching/ learning process. The majority of learners (especially in the Algerian context) conceive of writing assignments as burdensome and tiring tasks; while the minority find the end product, especially if aptly worked out, as immensely satisfying and rewarding activities. Impediments to good writing, in particular in African civilization, stem from a multitude of reasons, particularly weak linguistic competency, poor vocabulary, lack of planning and concentration, and absence of critical thinking. The premise of this paper is to elucidate a number of teaching strategies that could boost critical thinking and writing in the civilization course. To undertake this investigation, a descriptive analytical method was used. The findings reveal that the use of diversified strategies such as text analysis, note-taking expansion, and presentations (with material provided by the teacher to avoid plagiarizing) could promote learners’ writing. The paper argues that teachers ought to use writing assignments in their instruction models so as to develop this skill. الكتابة عملية معقدة تشكل مسألة بالغة الأهمية بالنسبة للمعلمين والطلاب على حد سواء لأنها تتدخل في عملية التعليم/التعلم. إن أغلب المتعلمين (وخاصة في السياق الجزائري) يعتبرون مهام الكتابة مهام مرهقة ومتعبة؛ وفي حين تجد الأقلية أن المنتج النهائي التوصل هو أنشطة مرضية ومجزية للغاية. العوائق الكامنة وراء الكتابة الجيدة، وخاصة في الحضارة الأفريقية، تتمثل في الكفاءة اللغوية، وفقر وعاء المفردات، والافتقار إلى التخطيط والتركيز، وغياب التفكير النقدي. ويهدف هدا المقال ا إلى توضيح عدد من استراتيجيات التدريس التي يمكن أن تعزز التفكير النقدي والكتابة في مادة الحضارة. ولتحقيق هدا ، استُخدمت طريقة تحليلية وصفية. تكشف النتائج عن أن استخدام استراتيجيات متنوعة مثل تحليل النصوص ، والتوسع في أخذ الملاحظات ، والعروض (مع تحديد المواضيع من قِبَل الإستاد لتجنب الغش) من شأنه أن يشجع على تنمية الكتابة لدى الطلبة. ويضح البحث على انه ينبغي للاساتدة استخدام متمارين الكتابة في نماذج تعليمهم من أجل تطوير هذه المهارة

Keywords

writing ; writing difficulties ; African civilisation ; critical thinking ; text-analysis