مجلة الاقتصاد الدولي والعولمة
Volume 4, Numéro 1, Pages 159-168
2021-06-15

Digital Marketing: Trends And Key Figures

الكاتب : الأخضر إيهاب .

الملخص

The aim of this study is to demonstrate the myriad opportunities provided by digital technologies to businesses. that are confronted with various challenges posed by this digital a revolution. Currently, due to digital communication, technology, especially the internet Smartphone and 2.0 technology, we find ourselves in the presence of a the internet-connected world; blogs, social media networks, telephone, and a variety of other Tools have a genuine incentive to product and service promotion and to keep in contact with consumers by ensuring long-term viability get a friendship with them This review even looks at the This's evolution and patterns by displaying several digital waves data and estimates on digital promoting. هذه الدراسة الحالية تهدف إلى إظهار مختلف الفرص التي تقدمها تكنولوجيا الأعمال الرقمية خصوصا للمؤسسات والتي أصبحت ملزمة للتعامل مع الكثير التحديات التي فرضتها هذه الثورة الرقمية. اليوم وبفضل التكنولوجيا على وجه الخصوص الويب 2.0 وتكنولوجيا الهواتف الذكية، أصبحنا أمام عالم متصل: مواقع الويب، الشبكات الاجتماعية، الهواتف الذكية والعديد من الأدوات الأخرى والتي أتاحت فرصة لترقية المنتجات والخدمات كذلك البقاء على مقربة من العملاء عن طريق ضمان علاقة قوية ودائمة معهم. يفحص هذا البحث أيضا تطور واتجاهات هذه الموجة الرقمية والتي انعكست أساسا على مجال التسويق.

الكلمات المفتاحية

Digital marketing ; web 2.0 ; online marketing ; mobile marketing ; التكنولوجيا ; الثورة الرقمية ; التسويق الشبكي ; الشبكات الاجتماعية