مجلة بحوث الإدارة والاقتصاد
Volume 5, Numéro 2, Pages 394-418
2023-06-11

Blockchain Technology And Its Implication On Digital Marketing ( A Case Study Of Amazon Web Services)

Authors : Belakhdar Nacera . Horri Mokhtaria .

Abstract

الملخص: نهدف من خلال هذه الدراسة إلى إبراز أهمية تقنية البلوك تشين التي انفتحت عليها الكثير من الحكومات كابتكار تكنولوجي مالي حديث و آلية عملها و المبادئ التي ترتكز عليها ، وانعكاساتها على التسويق الرقمي ، وتسليط الضوء على عملاق التجارة الإلكترونية شركة Amazon التي أطلقت خدمة البلوك تشين لمساعدة العملاء على تطوير شبكات البلوك تشين ، وقد كشفت نتائج الدراسة أن مميزات البلوك تشين كالأمان و الشفافية عند تبادل البيانات، إضافة إلى انعدام الوسيط وتوفرها على دفتر أستاذ لا مركزي (وعملها بشكل لا مركزي) ، أصبح ممكنا منح الكثير من الامتيازات والصلاحيات للمستخدمين في مجال التسويق الرقمي. Abstract: Through this study, we aim to highlight the significance of blockchain technology, which has been embraced by many governments as a recent financial technological innovation. We will explore its mechanism and underlying principles, as well as its impact on digital marketing. Additionally, we will shed light on the e-commerce giant, Amazon, which has launched blockchain services to assist customers in developing blockchain networks. The study's findings reveal that blockchain's features such as security, transparency in data exchange, absence of intermediaries, and its decentralized nature, have made it possible to offer numerous privileges and capabilities to users in the field of digital marketing.

Keywords

Blockchain ; Digital Marketing ; Amazon ; Amazon Web Services (AWS)