مجلة العلوم الانسانية لجامعة أم البواقي
Volume 9, Numéro 3, Pages 945-967
2022-12-31

واقع وسائل التواصل الإجتماعي ودورها في تحديد الوجهة السياحية للسائح حالة الجزائر

الكاتب : دراوي جمال . سوداني نادية .

الملخص

تهدف هذه الدراسة إلى إظهار تأثير وسائل التواصل الاجتماعي في تحديد الوجهة السياحية للسائح الجزائري باعتبارها مصدر مهم للمعلومات. توصل البحث إلى أن للجزائر موارد سياحية كبيرة لكنها تعاني من ضعف في الترويج و يمكن أن يكون لوسائل التواصل الإجتماعي دورا كبيرا في ذلك اضافة الى تخفيض تكاليف البحث، من خلال العرض والطلب السياحي عبر المنصات، والذي يؤثر على الوجهة السياحية للسائح الجزائري بما يوافق تطلعاته. This study aims to show the impact of social media in determining the tourist destination for tourists the case of Algeria, where it has been recognized that social media is an important source of information that affects the choices for determining the tourist destination. The research led to the results of the topic that was discussed, which concluded that even if Algeria has great tourism resources, it suffers from a weakness in promoting them, and social media can play a major role in that, and social media plays an important role in both tourism supply and demand. This allows interacting directly with visitors through platforms with the aim of influencing their tourist destination, that is, continuous interaction with the tourist without an intermediary, and Social media has also contributed to reducing the costs of searching for a tourist destination, which helps Algerians determine their tourist destination according to their aspirations.

الكلمات المفتاحية

السياحة ; المستهلك السياحي ; وسائل التواصل الاجتماعي ; الوجهة السياحية ; السائح الجزائري

تأثير صورة علامة الوجهة السياحية على القيمة المدركة للسائح بعد زيارته لمدينة وهران

بن براهمي فاطمة زهرة .  مهر حاج امحمد .  رڤيڤ محمد خليفة . 
ص 1-13.