التكامل الاقتصادي
Volume 10, Numéro 4, Pages 499-519
2022-12-31

Delivery Service And Its Impact On Increasing The Company's Sales

Authors : Djebli Mohammed El Amine . Bahloul Omar . Lachaar Khayra Salima .

Abstract

Amid acute global competition, companies constantly strive to enhance innovative and far efficient marketing schemes. Furthermore, they endeavor to extend and upgrade their services in the interest of attracting customers and boost commercial deals with them. Thus, raising their sales. The ultimate goal of the present study is to shed light on the impact of the delivery service on increasing the sales of the company, from the customers’ perspective. 50 questionnaires were distributed to users of the delivery service. Subsequently, the data was analyzed using the Statistical Package Program for Social Sciences (SPSS). Based on the software’s interpretation, our results demonstrated that there is a strong correlation, and a positive impact between delivery service and sales increase which is estimated at 53.8%. تسعى المؤسسات في ظل المنافسة العالمية الشديدة إلى تطوير خططها التسويقية بشكل مستمر، وابتكار طرق وأساليب أكثر فاعلية وتنويع خدماتها والتميز فيها من أجل استقطاب الزبائن وتنشيط معاملاتها وبالتالي رفع حجم مبيعاتها. حيث تهدف هذه الدراسة أساسا إلى إبراز أثر خدمة التوصيل في زيادة مبيعات المؤسسة، وذلك من وجهة نظر العملاء، حيث تم توزيع 50 استبيان لعينة من مستخدمي خدمة التوصيل وتم تحليلها بواسطة برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية (spss)، وانطلاقا من مخرجات البرنامج توصلت الدراسة في الأخير إلى وجود علاقة قوية و أثر إيجابي لخدمة التوصيل على زيادة مبيعات المؤسسة قدر بنسبة %53,8.

Keywords

Delivery service ; Increase sales ; Sales men ; Marketing ; Customers