مجلة العلوم الإقتصادية


Description

Our journal is an annual review published by the Faculty of Economics, Business and Management Sciences at the University of Djilali Liabes Sidi Bel-Abbés Algeria. Articles written in Arabic, French or English are accepted by the editorial staff. It, in fact, responds to the request of the scientific community who seek to see its emergence as a means of exchange amongst its members. Thanks to its mission of disseminating scientific knowledge that our journal offers researchers the opportunity to publish their work in different areas of economics. Namely, management, finance, marketing, human resources management, and international trade. Since its creation, it has often favored original and innovative practical work backed up by theoretical reflections. Its main concern is to contribute to the dissemination of scientific knowledge to the academic community and practitioners in the field. Additionally, it ensures this noble mission with the help of its highly competent editorial board who actively participate to the promotion of the journal and to the satisfaction its readers.

Annonce

نشر العدد 01 2020

أعلم كافة الباحثين أن العدد  المقبل سيصدر في 31 يناير  2022. 

وأن مجلة العلوم الاقتصادية تستقبل  المقالات ابتدءا من الأحد 03 يناير 2021 إلى غاية 30 سبتمبر  2021. الرجاء  تحميل شروط النشر والاطلاع عليها قبل إرسال المقال

  شكرا 

أ. بورحلة علال

رئيس تحرير مجلة العلوم الاقتصادية

25-04-2021


16

Volumes

19

Numéros

181

Articles



Les 10 articles les plus téléchargés

917 واقع تسيير و بناء الكفاءات في المؤسسات العمومية و أثرها على تحقيق الفعالية الاجتماعية د ا رسة حالة لمجموعة من المؤسسات العمومية لولاية سيدي بلعباس 694 واقع المقاولاتية النسوية في الجزائر في ظل تجارب دولية 649 واقع السوق المالي في الجزائر وآفاق تطوير فعاليته في ظل التغيرات العالمية 600 LE M-SERVICE DANS LE SECTEUR BANCAIRE EN ALGERIE : UNE APPROCHE QUALITATIVE 436 آليات الحوكمة ودورها في تقييم أداء المؤسسات د ا رسة ميدانية للمؤسسات المدرجة في بورصة الج ا زئر- )حالة مؤسسة صيدال( 431 تقييم جودة الخدمة في مؤسسات التعليم العالي من منظور الطلبة : دراسة ميدانية في جامعة الجيلالي الليابس 376 La contribution de la masse monétaire et les dépenses publiques dans la croissance économique en Algérie : Analyse économétrique 2000-2014 The contribution of the money supply and public spending in economic growth in Algeria: Econometric Analysis 2000-2014 369 Les compétences et les capacités essentielles à la réussite de la transformation digitale des entreprises : Une étude exploratoire sur 94 entreprises algériennes 350 واقع التسويق المصرفي في البنوك الجزائرية و أثره على رضا العملاء دراسة ميدانية للبنوك التجارية( العمومية والأجنبية)العاملة في ولاية تلمسان 350 أثر القيادة الاستراتيجية على اداء الموظفين الاداريين في جامعة آل البيت -دراسة ميدانية-