مجلة العلوم الإقتصادية
Volume 18, Numéro 1, Pages 224-244
2023-03-25

The Role Of Social Media In Increasing The Profitability Of The Economic Institution

Authors : Djebli Mohammed El Amine . Bouzouira Ahmed .

Abstract

This manuscript investigates the role that modern information and communication technology plays in increasing the competitiveness of the institution (study of the impact of social networking sites). This phenomenon was investigated using a descriptive analytical approach; a questionnaire was used as the main tool for data collection. It was handed to a sample of (40) institutions, (30) valid questionnaires of which were retrieved for statistical analysis. Statistical analyses were performed by using the program of statistical packages for social sciences SPSS. From the results, it is evident that there is no impact of modern information and communication technology on increasing the competitiveness of the institution. هدفت الدراسة إلى معرفة دور تكنولوجيا المعلومات والإتصال الحديثة في زيادة تنافسية المؤسسة (دراسة أثر مواقع التواصل الإجتماعي )، إعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي، حيث تم استخدام الإستبانة كأداة رئيسية لجمع البيانات والتي طبقت على عينة تضم (40) مؤسسة، أين تم استرجاع (30) إستبانة صالحة للتحليل الإحصائي، وذلك بالإعتماد على برنامج الحزم الإحصائية للعلوم الإجتماعية SPSS، وتوصلت الدراسة إلى عدم وجود تأثير لتكنولوجيا المعلومات والإتصال الحديثة على زيادة تنافسية المؤسسة

Keywords

Media and communication technology (MCT) ; social media ; profitability ; promotion ; economic institution