مجلة الابداع الرياضي
Volume 12, Numéro 1, Pages 55-74
2021-06-01

The Effect Of Audiovisual Feedback On The Learning Of Passing And Receiving Skills Among Football Players Less Than 14 Years Old

Authors : Belkacemi Brahim . Hadjidj Mouloud . Sami Abdelkader .

Abstract

Abstract: The study aims to identify the effect of audiovisual feedback on learning passing and receiving skills among football players less than 14 years old. For this purpose, we used the experimental method. A training program with audio-visual feedback based on the learning of the two scrolling and receiving skills was also applied to a sample of 30 players divided into two deliberately selected control groups (15 players) and experimental groups (15 players). After the statistical collection and processing of the results, statistically significant differences have been found for the exprimental group, which means that the audiovisual feedback program has a positive effect on the learning of the pass and receive skills. On this basis, the study recommended that this type of feedback be used to teach basic football skills. تهدف الدراسة إلى التعرف على أثر التغذية الراجعة السمعية البصرية على تعلم مهارتي التمرير والاستقبال لدى لاعبي كرة القدم أقل من 14 سنة ولهذا الغرض استخدمنا المنهج التجريبي، كما طبق برنامج تدريبي مصاحب بالتغذية الراجعة السمعية البصرية مبني على تعلم مهارتي التمرير والاستقبال على عينة متكونة من 30 لاعب قسمت على مجموعتين ضابطة(15لاعب) وتجريبية(15لاعب) تم اختيارها بشكل عمدي، وبعد جمع النتائج ومعالجتها إحصائيا تم التوصل لوجود فروق ذات دلالة إحصائية لصالح المجموعة التجريبية ما يعني وجود أثر إيجابي لبرنامج التغذية الراجعة السمعية البصرية على تعلم مهارتي التمرير والاستقبال وعلى هذا الأساس أوصت الدراسة على استخدام هذا النوع من التغذية الراجعة في تعليم المهارات الأساسية في كرة القدم.

Keywords

Audiovisual Feedback; Passing and Receiving Skills; Football

Muscular Lengthening And Its Effect On The Skill Of Shooting In The Focus Of Handball Players Class Less Than 10 Years Old

Oulmane Ryad .  Boudjaatat Ahmed .  Saiah Abderrahmane .  Bourenane Cherif Mustapha . 
pages 401-424.