التحدي
Volume 13, Numéro 1, Pages 164-183
2021-01-19

Sports Marketing In Private Economic Institutions And Its Impact On Sport Development.

Authors : Nabi Mohamed Nadjeh . Belafrites Yacine . Hamlaoui Ameur .

Abstract

Abstract: Perhaps one of the most important reasons that made us carry out this research in the field of private sports marketing and how to invest it through sports clubs and its effect on the development of sport in the Wilaya of M’sila are three fundamental reasons. The first is the issue in itself because of its great importance in terms of the development of sport and its coping with the modern economy, secondly modernity The topic, especially in the third world countries, and its current victories in developed countries, and thirdly, introducing the topic more to private economic institutions, enlightening sports clubs and how to integrate them so that each party benefits from a material point of view and develops them at the level of the state of M’sila in particular and Algeria in general, and we intended through our completion of this research or study It is to shed light in a close and simplified manner on the problem raised in relation to sports marketing and how these private companies deal with it in a philosophical, methodological, cultural, economic, commercial and competitive manner. The importance of the sports market has proven due to its consumers and the possibility of achieving high material profit goals and developing sports by entering the world of professionalism and adopting these Companies on the sports market as a new alternative and it becomes the most important areas and existing markets. الملخص: لعل من اهم الأسباب التي جعلتنا ننجز هذا البحث في مجال التسويق الرياضي الخاص وكيفية استثماره عن طريق الأندية الرياضية واثره عله على تنمية الرياضة بولاية المسيلة هي ثلاثة أسباب جوهرية أولها هو الموضوع في حد ذاته لأهميته البالغة من ناحية تطور الرياضة ومواكبتها مع الاقتصاد الحديث، ثانيا حداثة الموضوع وخاصة في بلدان العالم الثالث وانتصاراته الحالية في البلدان المتقدمة ، وثالثا التعريف بالموضوع اكثر بالنسبة للمؤسسات الاقتصادية الخاصة وتنوير الأندية الرياضية وكيفية تكاملهما حتى يستفيد كل طرف من الناحية المادية و تطويرهما على مستوى ولاية المسيلة بالخصوص والجزائر بالعموم ،وقصدنا من خلال انجازنا لهذا البحث او الدراسة هو القاء الضوء بشكل مقرب ومبسط على الإشكالية المطروحة بخصوص التسويق الرياضي وكيفية تعامل هذه الشركات الخاصة معه بشكل فلسفي ثقافي منهجي وعملي، اقتصادي، تجاري والتنافسية اثبتت أهمية السوق الرياضي لما يشتمله من مستهلكين وإمكانية تحقيق اهداف ربحية مادية عالية وتنمية الرياضة بدخول الأندية عالم الاحتراف واعتماد هذه الشركات على السوق الرياضي كبديل جديد ويصبح اهم المجالات والأسواق الموجودة. الكلمات الدالة: -التسويق الرياضي-المؤسسات الاقتصادية الخاصة-الأندية الرياضية.

Keywords

Key words: - Sports Marketing - Private Economic Enterprises - Sports Clubs

Leadership Organizational Behaviour In The Algerian Private Educational Institutions. A Field Study Of Some Private Institutions

Zourgot Khadija .  Harzelli Hocine .  Hammouche Asma .  Chikhaoui Salaheddin .  Belouadah Rabie . 
pages 252-280.