مجلة العلوم الانسانية لجامعة أم البواقي
Volume 4, Numéro 1, Pages 1135-1155
2017-06-01
الكاتب : إلياس شاهد . عبد المنعم فرور .
الملخص: في ظل التطورات السريعة التي تشهدها وسائل الإنتاج والابتكارات الجديدة والمعاصرة في ممارسة أساليب التنافس، فتح مجالات جديدة أمام المؤسسات لتسويق منتجاتها، فتجد المؤسسة نفسها أمام خيارات إستراتجية تجعلها في مرتبة تسمح لها باكتساب ميزة تنافسية لتسويق منتجاتها لضمان إستقرارها وبقاءها دوليا، فتجد المؤسسة في موقف الاختيار بين العديد من الاستراتيجيات قصد دخول الأسواق الدولية، من بين هذه الاستراتيجيات نجد الشراكة، وتهدف هذه الدراسة إلى تحليل أهمية الشراكة الإستراتيجية في اختراق الأسواق الدولية. َAbstract: In light of the rapid developments taking place in the means of production and new innovations and contemporary practice of competing methods, open up new areas to the institutions to market their products, the institution itself you will find in front of strategy options make it ranked allow them acquiring a competitive advantage to market their products to ensure its stability and international survival, you will find the institution choice position among the many strategies in order to enter international markets, among these strategies, we find the partnership, this study aims to analyze the importance of the strategic partnership in penetrating international markets.
الشراكة،الأسواق الدولية، إستراتجية الشراكة، اختراق الأسواق. partnership, international markets, the partnership strategy, market penetration.
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.