دراسات إنسانية واجتماعية
Volume 13, Numéro 1, Pages 645-654
2024-01-16

Investigating Ai-language Models’ Impact On Efl Learners’ Writing Skills

Authors : Boukhemis Lina .

Abstract

Writing is a complex skill. It is imperative for both students and teachers to develop effective strategies for its acquisition. Therefore, incorporating artificial intelligence into education has become crucial as it has permeated our social lives. The objective of this study is to examine the influence of AI language models on the writing skills of EFL students. The research employed a questionnaire consisting of ten closed-ended questions, classroom observation, and a structured face-to-face interview with nine questions. The study participants were randomly selected, comprising thirty second-year EFL students and five teachers from the University of Badji Mokhtar Annaba. The results indicate that AI language models have a positive impact on EFL students' writing skills, and both teachers and students have a favorable attitude towards using them for teaching writing. Écrire est une compétence complexe. Il est impératif pour les étudiants et les enseignants de développer des stratégies efficaces pour son acquisition. Par conséquent, l’intégration de l’intelligence artificielle dans l’éducation est devenue cruciale car elle a pénétré notre vie sociale. L’objectif de cette étude est d’examiner l’influence des modèles linguistiques d’IA sur les compétences d’écriture des étudiants de l’EFL. La recherche a utilisé un questionnaire composé de dix questions fermées, une observation en classe et une entrevue structurée en face-à-face avec neuf questions. Les participants à l’étude ont été sélectionnés au hasard, comprenant trente étudiants de deuxième année EFL et cinq enseignants de l’Université de Badji Mokhtar Annaba. Les résultats indiquent que les modèles linguistiques d'IA ont un impact positif sur les compétences d'écriture des étudiants de l'EFL, et que les enseignants et les étudiants ont une attitude favorable envers leur utilisation pour l'enseignement de la rédaction. الكتابة هي مهارة معقدة. ومن الضروري أن يضع كل من الطلاب والمدرسين استراتيجيات فعالة لاكتسابها. ولذلك، أصبح إدماج الذكاء الاصطناعي في التعليم أمرا بالغ الأهمية في الوقت الذي تتخلل فيه حياتنا الاجتماعية. والهدف من هذه الدراسة هو دراسة تأثير النماذج اللغوية التي تستخدمها منظمة العفو الدولية على مهارات الكتابة لطلاب المدارس الحرة. واستخدم البحث استبيانا يتألف من عشرة أسئلة مغلقة، ومراقبة غرف الدراسة، ومقابلة منظمة وجها لوجه مع تسعة أسئلة. وقد اختير المشاركون في الدراسة عشوائياً، وهم يتألفون من ثلاثين طالباً في السنة الثانية من الدورة الدراسية لطلاب الصف الثالث وخمسة مدرسين من جامعة بادجي مختار أنابا. وتشير النتائج إلى أن نماذج اللغة المستقلة تؤثر تأثيراً إيجابياً على المهارات الكتابية لطلاب المدارس الثانوية، وأن المدرسين والطلاب على حد سواء لديهم موقف مؤات لاستخدام هذه النماذج في تعليم الكتابة

Keywords

Artificial intelligence ; EFL learners ; Language models ; Language skills ; Writing