رفوف
Volume 11, Numéro 2, Pages 1015-1043
2023-07-13

The Distorted Image Of Male Identities In Virginia Woolf’s Orlando: A Biography (1928) And William Faulkner’s The Sound And The Fury (1929) الصورة المشوهة للهوية الذكرية في رواية فرجينيا وولف "اورلندو: سيرة" (1928) ورواية وليام فوكنر "الصخب و العنف" (1929)

Authors : Laradji Fatima-zohra . Berrezoug Hanaà .

Abstract

Abstract: This article tackles issues related to the representation of masculine identities in modernist literature. In addition to this, it investigates the subversive forms which impede male protagonists from improving their masculine role, identity and presence in society. In Virginia Woolf’s “Orlando: A Biography” (1928), her selected protagonist often appears with clear androgynous qualities. Such qualities do, to large extent, subvert his originated masculine identity. In addition to this novel, in William Faulkner’s “The Sound and the Fury” (1929), the selected male character “Benjy” is portrayed as a childish man who never grows up. This kind of portrayal does determine Benjy’s masculine loss, sufferance and ambiguity as well. In both selected works, male protagonists are portrayed as less masculine men due to the characterized forces of gender identity subversion. Therefore, the main aim behind this article is to emphasize the undergone struggle of those male protagonists to ensure their masculine resistance on behalf of such subversive conditions. ملخص: هذا المقال يعالج مسائل متعلقة بتقديم الهوية الذكرية في الأدب المعاصر.بالإضافة الى هذا, يحقق في الكشف عن الأشكال التخريبية التي تعيق الشخصيات الذكرية من تحسين أدوارهم الرجولية,هوياتهم وحضورهم في المجتمع. في رواية فرجينيا وولف "اورلندو: سيرة" (1928), الشخصية الذكرية المنتقاة "اورلندو" عادة ما يظهر بصفات مخنثة واضحة. هذه الصفات تؤذي ,بشكل كبير, إلى تخريب هويته المتأصلة. بالإضافة إلى هذه الرواية, في رواية وليام فوكنر "الصخب و العنف" (1929), الشخصية الذكرية المنتقاة "بانجي" مصور كالطفل الرجل الذي لا يستطيع النمو. هذا النوع من التصور عادة ما يقر الضياع, المعاناة والغموض الذي يعاني منه "بانجي" كشخصية ذكرية. في كلا الروايتين, الشخصيات الذكرية المنتقاة تبدو اقل رجولة بسبب قوى التخريب الجندري. إذن, الغرض الأساسي من هذا المقال هو التأكيد على الكفاح القائم والرامي إلى تعزيز مبدأ المقاومة التي تهدم كل صورة تخريبية وراء الهوية الذكرية.

Keywords

Keywords: identity, gender role; males; men’s performance; masculinity; subversion.الكلمات المفتاحية: الهوية,الأدوار الجنذرية, الرجال, الأداء الرجولي, الذكورة, الذكورة.