مجـــــــــــــــــــــــلة التحــــولات الاقتصادية
Volume 3, Numéro 1, Pages 88-104
2023-01-18

The Impact Of Green Products On The Customer Purchase Behavior

Authors : Fortas Fatiha .

Abstract

Abstract: Over the past years, both consumer awareness and consumer attitudes toward green brands have increased significantly. Although green products are increasingly prevalent, many controversies surround their acceptance on the market, especially given the high number of green washing cases. The main problem seems to be linked to the definition of the concept of green products, which is still generally unclear to many consumers. This study aims to clarify the concept of green product and how it affects consumer purchasing behavior. The study concluded that consumer values, which include health consciousness, environmental consciousness, past experience and attitude towards buying organic products, are the main factors that impact the consumer purchasing behavior. Keywords: green product, consumer behavior, green purchase behavior. ملخص: خلال السنوات الماضية ازداد وعي المستهلكين اتجاه العلامات التجارية الخضراء بشكل ملحوظ. وعلى الرغم من أن المنتجات الخضراء منتشرة بشكل متزايد ، إلا أن العديد من الخلافات تحيط بقبولها في السوق، ولعل أن المشكلة الرئيسية مرتبطة بتعريف مفهوم المنتجات الخضراء، الذي يزال غير واضح بشكل عام للعديد من المستهلكين. وفي هذا الاطار تهدف هذه الدراسة إلى توضيح مفهوم المنتج الأخضر وكيف يؤثر على السلوك الشرائي للمستهلك. وقد توصلت الدراسة إلى أن قيم المستهلك التي تشمل الوعي الصحي، والوعي البيئي، والخبرات السابقة والموقف تجاه شراء المنتجات العضوية، هي من العوامل الرئيسية التي تؤثر على اقبال المستهلكين على شراء المنتجات الخضراء. كلمات مفتاحية: المنتج الأخضر، سلوك المستهلك، سلوك الشراء الأخضر.

Keywords

green product ; consumer behavior ; green purchase behavior