Aleph
Volume 4, Numéro 2, Pages 89-109
2017-12-25
Authors : Makhlouf Abdelkader . Driss Mohamed Amine .
This paper aims at exploring the EFL university students’ attitudes towards learning English. To this effect a qualitative method based on a semi-structured interview questions is applied where the sample used consists of six pundits ; 3males and 3females EFL students. The result shows that participants believe on the integrative and instrumental orientations as the most influential reasons for which they learn English, and that educational factors (teachers/lessons/curriculum) influence the students’ attitudes to learn English in Saida University either negatively or positively. الملخص تهدف هذه الدراسة إلى إلقاء الضوء على ميول طلاب اللغة الانجليزية بقسم اللغة والأدب الانجليزي بجامعة سعيدة في تعلم اللغة الانجليزية بوصفها لغة أجنبية. وبغية تحقيق هذا القصد، استخدم المؤلفان البحث النوعي على أساس المقابلات الشبه منظمة، بحيث تتألف العينة المستعملة في هذا البحث من ستة (06) طلاب من فئة الذكور والإناث. وقد كشفت نتائج أسئلة المقابلة أنّ الطلاب يعتقدون بأنّ العوامل الرئيسة التالية هي الأكثر أهمية في تحديد مدى تعلم اللغة : 1/ التوجهات الاندماجية والوسائلية التي تعتبر الدوافع الأكثر تأثيراً في تعلم اللغة الانجليزية. 2/ العوامل التربوية (الأساتذة/المناهج/نمط الدروس وفحواها/) تسم ميول هؤلاء الطلاب اتجاه اللغة الانجليزية إما بالسلب أو الإيجاب.
Attitudes, integrative orientation, instrumental orientation, motivation.
Makhlouf Abdelkader
.
Driss Mohamed Amine
.
pages 437-453.
Mellit Djihane
.
Djerrah Zeyneb
.
pages 109-120.
Lakhdari Slimane
.
pages 198-210.
Behloul Abdellah
.
Ghouar Omar
.
pages 893-908.