دراسات اقتصادية
Volume 17, Numéro 2, Pages 245-257
2023-08-01

دور التسويق الالكتروني في ترقية القطاع الفندقي والسياحي بالجزائر

الكاتب : دحمان أحمد . بهاز لويزة .

الملخص

تهدف الدراسة إلى إبراز أهمية اعتماد التسويق السياحي الالكتروني و منصات التواصل كأداة نجاعة وتطور في القطاع الفندقي والسياحي في الجزائر من خلال خصائصه ومميزاته التي تتيح فرصة المحافظة على العملاء الحاليين واستقطاب وجذب عملاء آخرين و الاستمرار و التوسع في السوق التي تشهد المنافسة الشديدة والتغير المستمر .كما تهدف لإبراز أثر تطبيق المعارف النظرية للتسويق السياحي في ترقية القطاع السياحي في الجزائر. The study aims to highlight the importance of adopting electronic tourism marketing and communication platforms as a tool of efficacy and development in the hotel and tourism sector in Algeria through its characteristics and advantages that provide an opportunity to maintain existing customers, attract and attract other customers, and continue and expand in the market that is witnessing intense competition and constant change. It aims to highlight the impact of applying theoretical knowledge of tourism marketing in promoting the tourism sector in Alegria

الكلمات المفتاحية

 التسويق السياحي ;  التسويق الالكتروني للسياحة ;  السياحة في الجزائر