رفوف
Volume 11, Numéro 2, Pages 993-1014
2023-07-13
Authors : Senouci Madiha . Gherzouli Ikhlas .
The present research aims to explore students’ perceptions and challenges with Business English teaching at the Faculty of Economic Sciences at Setif1 university. To this end, an exploratory research design is followed using a semi-structured adapted questionnaire which is administered to 83 Business English students selected based on a purposive convenience sampling technique. The data are analyzed quantitatively and qualitatively. The results reveal that students hold negative perceptions of the current BE course since it fails to meet their business-related needs. Another finding indicates that students are facing a number of challenges with Business English teaching among which are the lack of appropriate needs analysis for BE students and students’ low level of general English proficiency. Based on the findings of this research, a number of pedagogical implications is provided. : يهدف البحث الحالي إلى استكشاف تصورات الطلاب وتحدياتهم التي تواجههم مع درس اللغة الإنجليزية للأعمال في كلية العلوم الاقتصادية بجامعة سطيف 1. ولتحقيق هذه الغاية، تم اتباع تصميم بحث استكشافي باستخدام استبيان شبه منظم مُعدَّل مع 83 طالبًا من طلاب اللغة الإنجليزية للأعمال تم اختيارهم بناءً على أسلوب أخذ عينات هادف ومكيف. تم تحليل البيانات كميا ونوعا. كشفت النتائج أن الطلاب لديهم تصورات سلبية عن درس الإنجليزية للأعمال لأنها فشلت في تلبية احتياجاتهم المتعلقة بأعمالهم. أشارت نتيجة أخرى إلى أن الطلاب يواجهون عددًا من التحديات في تعلم اللغة الإنجليزية للأعمال، من بينها الافتقار إلى تحليل الاحتياجات المناسبة للطلاب والمستوى العام المنخفض لإتقان اللغة الإنجليزية للطلاب. بناءً على نتائج هذا البحث، تم تقديم عدد من التوصيات التربوية.
business English ; perceptions ; challenges ; students ; university ; اللغة الانجليزية للأعمال ; التصؤرات ; التحديات ; الطلاب ; الجامعة
Chenini Nacira
.
Mouhadjer Noreddine
.
pages 1660-1683.
قتال عبد العزيز
.
حناشي توفيق
.
ص 21-40.