مجلة ميلاف للبحوث والدراسات

milev journal of research and studies

Description

Milev journal of research & studies (MJRS) is a double-blind peer-reviewed, Bi-annual and free of charge, open-access international journal published by Abdelhafidh Boussouf University – Mila, Algeria. The journal publishes research papers in three languages (Arabic, English and French) in all fields of social sciences and humanities such as economics, law, Psychology Education, Sociology, History, Philosophy, arts, foreign languages and so on. It provides an academic platform for professionals and researchers to contribute innovative work in the field. The main objective of MJRS is to provide an intellectual platform for scholars to impart and share knowledge in the field of social sciences and humanities.The journal is published in both print and online versions. The online version is free to access and download. Milev journal of research & studies welcomes the efforts of all serious researchers and prepares them for fair arbitration and regular publication. Manuscripts can be sent at any time for the tow issues (July and december).


9

Volumes

10

Numéros

194

Articles


إدارة مزيج التسويق الداخلي لبناء المزايا التنافسية في المؤسسات – دراسة عينة من المؤسسات الصحية الخاصة الجزائرية.

Habbaz Nahed, 

الملخص: تهدف هذه الدراسة إلى اختبار علاقة مزيج التسويق الداخلي ببناء مزايا تنافسية في المؤسسات الصحية الخاصة الجزائرية. وبعد تحديد إشكالية الدراسة وأسئلتها وفرضياتها تم تطوير وصياغة استمارة، وتوزيعها على 176مدير مؤسسة صحية خاصة كعينة للدراسة أسترد منها 134 استمارة أي بنسبة 76% من إجمالي المؤسسات الصحية الخاصة في الجزائر. احتوت الاستمارة على 44 سؤال. وتم استخدام الأساليب الإحصائية المناسبة لاختبار الفرضيات الثلاث الموضوعة. من أهم النتائج التي توصلت إليها الدراسة: (أ) توجد دلالة إحصائية لتطبيق إدارة مزيج التسويق الداخلي في المؤسسات الصحية الخاصة الجزائرية. (ب) وجود علاقة ارتباط إيجابية بين إدارة مزيج التسويق الداخلي وبناء مزايا تنافسية في المؤسسات الصحية الخاصة الجزائرية. (جـ) توجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين بناء المزايا التنافسية من خلال إدارة مزيج التسويق الداخلي وخبرة المؤسسات الصحية الخاصة الجزائرية.

الكلمات المفتاحية: مزيج التسويق الداخلي، المنتج الداخلي، السعر الداخلي، التوزيع الداخلي، الترويج الداخلي، المزايا التنافسية خبرة المؤسسات الصحية الخاصة الجزائرية، .



Les 10 articles les plus téléchargés

3 425 التمويل الإسلامي كبديل تمويلي للمؤسسات الصغيرة والمتوسطة The Islamic finance as an alternative to the small and medium enterprises 1 322 دار المقاولاتية كآلية لتفعيل فكرة انشاء المؤسسات الصغيرة والمتوسطة لدى طلبة الجامعات - دار المقاولاتية بجامعة قسنطينة نموذجا- House of Entrepreneurship, as a mechanism to activate the idea of establishing small and medium enterprises among universities students - House of Entrepreneurship at Constantine University model - 1 110 مدى مساهمة صندوق التضامن والضمان للجماعات المحلية في إنعاش التنمية المحلية "دراسة نظرية تقييمية" The extent to which the Solidarity and Guarantee Fund for local communities has contributed to revitalizing local development "Evaluation Theory Study" 964 دور دار المقاولاتية في نشر الثقافة والفكر المقاولاتي في الوسط الجامعي كأداة لحل مشكلة البطالة لدى خريجي الجامعة - دراسة حالة دار المقاولاتية للمركز الجامعي بميلة - الجزائر 888 أثر جودة الخدمة على رضا العملاء دراسة حالة خدمات النقل الحضري بمدينة ميلة The impact of service quality on customer satisfaction The case study of urban transport services in Mila city 663 الابتكار في الإعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي – دراسة الإعلانات الأجنبية والوطنية- Advertising Innovation across social networks - a study of foreign and national ads - 545 ريوع النفط: بين لعنة الموارد، الفساد الاقتصادي وتداعيات الأزمة الحالية - قراءة تحليلية في أوجه النفط السلبية في الجزائر- Rent : Between the resource curse, Economic corruption and the impact of the current crisis - Analytical Study of the inconvenient of oil in Algeria- 539 نموذج مقترح لتقييم أداء مؤسسات التعليم العالي الجزائرية باستخدام بطاقة الأداء المتوازن المستدام A proposed model for assessing performance of Algerian higher education institutions using the Sustainable Balanced Scorecard 510 التمويل غير التقليدي في الجزائر وفق تعديلات قانون النقد والقرض ... هل يتعلّق الأمر بالتيسير الكمّي؟ 498 الطاقات المتجددة ودورها في تحقيق التنمية المستدامة تجربة ألمانيا أنموذجا Renewable energies and their role in achieving sustainable development Germany's experience as a model