مجلة البحوث الاقتصادية والمالية
Volume 10, Numéro 1, Pages 668-691
2023-06-30

أثر الإعلان السياحي في تكوين صورة الوجهة السياحية الداخلية تاغيت – دراسة استطلاعية لآراء عينة من السياح الجزائريين - The Impact Of Tourism Advertising On The Formation Of Image Of The Domestic Tourist Destination Taghit - An Exploratory Study Of The Views Of A Sample Algerian Tourists

الكاتب : حلايمية حياة . فريحة لندة .

الملخص

االملخص: تهدف هذه الدراسة إلى تحديد أثر الإعلان السياحي في تكوين صورة الوجهة السياحية الداخلية تاغيت، ولتحقيق هذا الهدف تم الاعتماد على الاستبيان لاستقصاء آراء عينة من السياح الجزائريين وذلك بتحليل نتائجه بواسطة البرنامج الإحصائي spss. تم التوصل في هذه الدراسة إلى جملة من النتائج كان من أبرزها أن للإعلان السياحي أثر إيجابي في تكوين صورة الوجهة السياحية الداخلية تاغيت من وجهة نظر السياح الجزائريين المستجوبين. الكلمات مفتاحية: الإعلان السياحي، السياحة الداخلية، السائح، صورة الوجهة السياحية، تاغيت. تصنيف JEL :M31 ، 83L. Abstract: This study aims to determine the impact of tourism advertising on the formation of image of the domestic tourist destination Taghit, and to achieve this goal, the questionnaire was bused on survey the views of a sample of Algerian tourists to analyze its results using the spss statistical program. In this study, a number of results were reached, the most prominent of which was that the tourism advertisement had a positive impact on the formation of the image of the internal tourist destination Taghit from the point of view of the surveyed Algerian tourists. Keywords: Tourism advertising; Domestic tourism; Tourist; Tourist destination image; Taghit. Jel Classification Codes: M31, 83L.

الكلمات المفتاحية

الإعلان السياحي ; السياحة الداخلية ; السائح ; صورة الوجهة السياحية ; تاغيت ; Tourism advertising ; Domestic tourism ; Tourist ; Tourist destination image ; Taghit