مجلة البشائر الاقتصادية
Volume 9, Numéro 1, Pages 865-879
2023-04-22

Inclusion Of E-education In Higher Education Applied Study: Zoom And Model

Authors : Midoun Iman .

Abstract

ملخص: تهدف الدراسة إلى الالتفات إلى أهم جانب من الجوانب التي تسعى مؤسسات التّعليم العالي إلى التحكم فيها لاعتلاء القمّة في المنافسة ، ألا و هي التعليم الالكتروني، خاصة بعد تفشي فيروس كورونا المستجد في جميع أنحاء العالم، مما أدى إلى غلق المدارس والجامعات والكليات . بالكامل فلقد أوصت معظم الدول باستخدام برامج التعليم الالكتروني والتطبيقات والمنصات التعليمية التي يمكن للمؤسسات التعليمية والأساتذة استخدامها للوصول إلى المتعلمين عن بعد والحد من انقطاع التعليم. ويعتمد التعليم الالكتروني على مدى تطور تكنولوجيا الإعلام والاتصالات ، وفي هذا المقال سيتمّ التّطرق إلى أهمّ مزايا و عيوب التعلم الالكتروني .و هل يؤثر على جودة التعليم العالي وسيتم التعرف على تقنيتي" موودل و زووم" والتي تعتبر من بين أهم التطبيقات التي تم استعمالها هذا النمط من التعليم . Abstract The study aims to heed the most important aspect of higher education institutions seeking to control to top the competition, namely e-education, especially after the coronavirus outbreak around the world, which led to the closure of schools, universities and colleges. Most States have fully recommended the use of e-learning programmes, applications and educational platforms that educational institutions and professors can use to reach distance learners and reduce interruption of education. E-learning depends on the evolution of information and communication technology. In this article, the most important advantages and disadvantages of e-learning will be addressed. Does it affect the quality of higher education and will identify the "Moodle and Zoom" technologies, which are among the most important applications used in this type of education

Keywords

higher education ; quality ; e-learning ; e-learning quality