مجلة الواحات للبحوث و الدراسات
Volume 15, Numéro 2, Pages 1227-1244
2022-12-14

The Role Of Packaging Design In Attracting The Consumer (a Case Study Of Givenchy And Chanel Perfume)

Authors : Difi Dalal .

Abstract

This study aims to clarify the role of packaging design in influencing the purchasing behavior of the consumer, a comparative study between Chanel and Givenchy perfume, by distributing questionnaires to a sample limited to 60 females, and this was done in July 2021, by studying the packaging in terms of quality And the shape and design and their role in attracting the consumer, and this study concluded that the packaging is not enough for repurchase and that the brand plays the largest role in making the purchase, which indicates that the latter contributes more to attracting the consumer. هدفت هذه الدراسة إلى توضيح دور تصميم الغلاف في التأثير على السلوك الشرائي للمستهلك دراسة مقارنة بين مؤسسة Chanel وGivenchy، وذلك من خلال توزيع استبيانات على عينة اقتصرت على الإناث بلغ عددهم 60، وتم ذلك في شهر جويلية 2021، وذلك من خلال دراسة الغلاف من حيث الجودة والشكل والتصميم ودورها في جذب المستهلك، وتوصلت هذه الدراسة إلى أن الغلاف غير كاف لإعادة الشراء وأن العلامة التجارية تلعب الدور الأكبر في اتخاذ عملية الشراء مما يشير إلى أن هذه الأخيرة تساهم بشكل أكبر في جذب المستهلك.

Keywords

Packaging ; Packaging design ; Consumer ; Primary Packaging ; Consumer Behavior