مجلة الابداع الرياضي
Volume 3, Numéro 2, Pages 69-83
2012-06-15

دراسة اثر اسلوبي التدريس بالامر والمهام على التعلم الحركي لدي متعلمي الطور الثانوي

الكاتب : عبد النور ايدير .

الملخص

الهدف من هذه الدراسة هو اختبار مدي فعالية اسلوبين من اساليسب لبتدريس ( الانتاجية - اسلوب التدريس بالمهام وغير الانتاجية - اسلوب التدريس بالامر ) في التربية البدنية والرياضية من خلال معرفة مدي تاثير كل واحد منهما على مستوي التعلم الحركي لدي المتعلمين في المرحلة الثانوية The purpose of the present investigation is to test 02 direct and indirect styles in teaching physical education (speed), this styles selected to find out: Effect of each of 2 styles (command, practice,) on the selected skills . 1-Hypothese: Significant differences would be existed between post and pre-test for the each of 2 styles on the acquisition of each of the selected skills in favor post test. 2-1- sample: Sample of study involve four classes from secondary schools; with a total 34 students. 2 classes we selected and distributed on the 2 styles: A- 17 students toughed by command styles. B - 17 student toughed by practice styles.

الكلمات المفتاحية

اسلوب التدريس التعلم الحركي متعلمي الطور الثانوي