مجلة العلوم الانسانية
Volume 20, Numéro 2, Pages 927-948
2020-12-31
Authors : Hamadouche Sofiane .
Abstract: This paper aims to highlight the importance of Service Quality on Customer’s Satisfaction. As a result, in order to provide the continuous improvement of service quality that will lead to customer satisfaction, the adoption of Internal Marketing and Relationship Marketing approach is required. The results show a positive correlation between internal service quality and employees’ satisfaction, as well as a positive correlation between employees’ satisfaction and customers’ satisfaction. الملخــص: تسعى هذه الدراسة إلى إبراز أهمية جودة الخدمة في تحقيق رضا الزبون، الأمر الذي يستوجب تبني منهج التسويق الداخلي وتسويق العلاقات بهدف التحسين المستمر لجودة الخدمة باعتباره أساس تحقيق رضا الزبون. وتوصلت نتائج الدراسة إلى تواجد علاقة ارتباط طردية موجبة بين تحقيق الجودة الداخلية للخدمة ورضا الموظفين، وكذا تواجد علاقة ارتباط طردية موجبة بين تحقيق رضا الموظفين ورضا الزبائن. كلمات مفتاحية: الفندقة، جودة الخدمة، رضا الزبون، التسويق الداخلي، تسويق العلاقات.
Hotel Industry ; Service Quality ; Customer Satisfaction ; , Internal Marketing ; Relationship Marketing
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
رأس الكاف فتيحة
.
أنساعد رضوان
.
ص 68-82.
Mansouri Chaima
.
Hassani Rekia
.
pages 999-1012.
Dida Omar
.
Morad Ismail
.
pages 01-22.