دراسات إنسانية واجتماعية
Volume 10, Numéro 1, Pages 545-553
2021-01-16

L’usage De La Plateforme Numérique Moodle En Conjoncture De Confinement : Pratiques étudiantes Et Représentations

Auteurs : Benslimane Ilhem .

Résumé

Abstract In this study, we are reflecting on the use of the digital educational platform Moodle by students in a period of confinement caused by the coronavirus pandemic, witch gradually affected countries around the word in the year 2020. We will present the results of a questionnaire developed for an audience of university students in order to examine their assessments of their true digital practices, their representations in relation to innovative action integrating constraints and gather some suggestions to promote citizenship by the use of Moodle platform. ملخص في هذه الدراسة، نحن نفكر في استخدام الطلاب للمنصة التعليمية الرقمية Moodle في فترة حجر صحي سببها وباء الفيروس كورونا الذي أثر بشكل كبير على كامل بلدان العالم في عام 2020. وسوف نقدم نتائج الاستبيان الذي تم تقديمه لطلاب الجامعة عن بعد من أجل فحص تقييماتهم لممارساتهم الرقمية الحقيقية، ورايهم في الطريقة المبتكرة التي تثمن المواطنة عبر التعلم عبن بعد للتكيف مع قيود الحجر وجمع اقتراحاتهم لتشجيع استخدام منصة مودل الرقمية.

Mots clés

Moodle ; Coronavirus ; apprentissage en ligne ; représentations ; citoyenneté étudiante