Recherchers economiques manageriales
Volume 13, Numéro 2, Pages 529-550
2019-12-29

Measuring The Satisfaction Of The Users Of Batna’s Airport: Case Study

Authors : Belkacem Bouzida Ismahane . Boubakour Farès .

Abstract

Air transportation has had growing attention globally and locally; Algeria’s air transportation is subject to many criticizing whether it is about the national transport companies or the airports’ performances. In this study, we aim to measure the customers’ satisfaction regarding the services offered by Batna’s Airport. A questionnaire was distributed and filled by the airport’s users during March 2015; then the collected data was treated and analyzed by SPSS 20’ and Microsoft Excel 2007. Results show a medium customers’ satisfaction (61.7%). حظي النقل الجوي باهتمام متزايد على الصعيدين العالمي والمحلي لكن يخضع في الجزائر للكثير من الانتقادات سواء كان يتعلق بشركات النقل الوطنية أو أداء البني التحتية أي المطارات. تهدف هذه الدراسة إلى قياس رضا العملاء فيما يتعلق بالخدمات التي يقدمها مطار باتنة. تم توزيع وملء استبيان من قبل مستخدمي المطار خلال شهر مارس 2015، ثم تمت معالجة البيانات التي تم جمعها وتحليلها بواسطة SPSS 20 وMicrosoft Excel 2007 . أظهرت النتائج رضا متوسط لمستخدمي المطار بنسبة 61.7٪.

Keywords

Air Transportation ; Service quality ; Customer Satisfaction ; Batna’s Airport