المجلة الدولية للدراسات التسويقية

The international review for marketing studies

Description

The International Review for Marketing Studies is a scientific international peer-reviewed free of charge journal issued annually by the Ferhat Abass Setif 1 University- Algeria. The journal publishes original scientific research paper, in two languages: Arabic and English, in Marketing Studies. The interest of the journal is marketing and it focuses on the following subjects: Consumer Behavior; Digital Marketing; Touristic Marketing; CRM; Marketing strategies, Brand and Social Media Marketing. The journal provides an academic platform for researchers to contribute to the innovative work in this field with authentic studies displayed with accuracy and objectivity in a scientific manner that matches the characteristics of peer reviewed journals. The journal also aims to elevate the level of the studies published in it, and to obtain the scientific acknowledgment by the academic universities and researchers, including the indexing data of scientific journals.


2

Volumes

2

Numéros

18

Articles



Les 10 articles les plus téléchargés

539 تحديد خصائص خدمة التأمين المقدمة باستخدام تحليل التشابه (دراسة حالة زبائن شركات التأمين لولاية البيض) 220 التحليل الموقعي للمناطق الصناعية في الجزائر وتحديات التنمية المستدامة ،حالة مشروع المنطقة الصناعية الجديدة- 011 هكتار-ببرج بوعريريج. 175 LE MARKETING VERT : COMMENT ÇA SE PARLE ? CAS DE GPLC DE NAFTAL 172 مستقبل شركات التأمين في عصر الذكاء الاصطناعي -التجارب الأولى في تطبيقه- 169 LA TRANSFORMATION DIGITALE : UNE NECESSITE POUR LES ENTREPRISES ALGERIENNES 147 دور التسويق الدولي في ترقية الصادرات خارج المحروقات في الجزائر 135 تبني التسويق عبر مواقع التواصل الاجتماعي كابتكار في مجال التسويق الإلكتروني في الجزائر - دراسة تحليلية لمتعاملي الهاتف النقال - 131 دور التسويق في تعزيز الميزة التنافسية للمؤسسة الجزائرية وتوسيع أسواقها 129 أثر صورة بلد المنشأ، صورة العلامة والجودة المدركة على نية شراء سيارة-دراسة استقصائية لعينة من المستهلكين بالجزائر 122 BUSINESS-TO-BUSINESS MARKETING: CURRENT CHALLENGES AND EMERGING OPPORTUNITIES