مجلة تطوير العلوم الاجتماعية


Description

تصدر مجلة تطویر العلوم الاجتماعیة بجامعة الجلفة بشكل دوري (نصف سنوي) ضمن مجالات العلوم الإجتماعیة والانسانية وبحوث الوقاية ومكافحة المخدرات والإدمان، من طرف أساتذة وباحثي الجامعات والمؤسسات العلمية ومراكز البحث وطلبة الدكتوراه ،على أن تكون البحوث مكتوبة باللغة العربیة أو الفرنسیة أو الإنجلیزیة، متبعة المنهج العلمي والشروط التقنية والشكلية وطريقة التوثيق العلمي وفق طريقة APA الإصدار الأخير، ویشترط في البحث ألا یكون قد نشُر أو قدم للنشر في أي مكان آخر ،وتخضع البحوث كلها للتحكیم والتقييم من طرف لجنة من الخبراء المتخصصين من الجزائر وخارجها حسب الشروط والأصول العلمیة المتبعة. The Journal of Social Science Development at the University of Djelfa is published periodically (semi-annually) within the fields of social and human sciences, prevention research, drug control and addiction, by professors and researchers of universities, scientific institutions, research centers and doctoral students. The research should be written in Arabic, French or English. Scientific and technical conditions and the method of scientific documentation are those of the latest APA method, and requires the research not to be published or submitted for publication elsewhere, and all researches are subject to arbitration and evaluation by a committee of experts from Algeria and abroad. le Journal of Social Science Development de l'Université de Djelfa est publié périodiquement (deux fois par an) dans les domaines des sciences sociales et humaines, de la recherche en prévention, du contrôle des drogues et de la toxicomanie, par des professeurs et des chercheurs d'universités, d'institutions scientifiques, de centres de recherche et de doctorats étudiants. La recherche doit être écrite en arabe, en français ou en anglais. Les conditions scientifiques et techniques et la méthode de documentation scientifique sont celles de la dernière méthode APA et exigent que la recherche ne soit pas publiée ni soumise pour publication ailleurs. Toutes les recherches sont soumises à l'arbitrage et à l'évaluation par un comité d'experts algériens et étrangers


13

Volumes

22

Numéros

340

Articles


Training needs in the field of e-management for the principals of public schools in Zarqa Governorate

Abu Alrub Doaa, 

Résumé: Abstract: The study aimed to identify the training needs in the field of e-management among the principals of public schools in Zarqa Governorate, for the Ministry of Education to apply e-management to cope with the revolutions of knowledge. To achieve the objective of the study, a questionnaire was developed based on the theoretical literature and previous studies to measure the need for training in the field of e-management for school administrators by measuring the availability and expectations of training needs in the field of e-management. - The reality of training needs in the field of e-management among school administrators in Zarqa governorate was moderate. - There are no statistically significant differences at the level of statistical significance (α≤0.05) between the mean differences between the estimates of the respondents on the areas of training needs in the field of e-management among school administrators in Zarqa Governorate and their estimates on their expectations. Keywords: management, measurement, needs, estimates, exercises

Mots clés: management ; measurement ; needs ; estimates ; exercises



Les 10 articles les plus téléchargés

1 260 مؤسسة الطفولة المسعفة ودورها في الرعاية والتكفل بالأطفال مجهولي النسب- دراسة مؤسسة الطفولة المسعفة بولاية الجلفة. 1 057 ضوابط حماية المستهلك من الإشهار الكاذب وفقا للمرسوم التنفيذي 13-378 890 المواضيع التي يدرسها علم النفس الايجابي 814 الأبعاد القيمية للصورة في الكتاب المدرسي ( دراسة تحليلية لصور كتاب السنة الأولى ابتدائي الجيل الثاني كتاب اللغة العربية، التربية الإسلامية، التربية المدنية ) 708 لاستراتيجيات والفنيات العلاجية في علم النفس الإيجابي 568 استخدام مواقع التواصل الاجتماعي وعلاقتها بالسلوك الانحرافي لـدى الطالب الجامعي 553 التكوين المستمر لأساتذة المدرسة الابتدائية حول مناهج الجيل الثاني دراسة ميدانية ببعض ابتدائيات بلدية مسعد والجلفة 546 المعلم والمقاربة بالكفاءات 531 علم النفس الإيجابي :مبادئه وتطبيقاته 515 التشريعات الاعلامية الضامنة لحرية التعبير والرأي في الوطن العربي رؤية اعلامية قانونية للتشريعات الاعلامية (السعودية- الجزائرية)