مجلة الآداب والعلوم الاجتماعية
Volume 6, Numéro 1, Pages 217-228
2013-05-01

الأسرة و علاقتها بموهبة الطفل و تفوقه الدراسي.

الكاتب : يخلف رفيقة .

الملخص

طرحت اشكالية هذه الدراسة عن علاقة الاسرة و مستواها الثقافي و الاجتماعي بتنمية مواهب الطفل و تفوقه الدراسي ، حيث نجد ان نمو موهبة الطفل و تحقيق تفوق دراسي تتوقف على المثيرات و العلاقات و وجود تفاعل في ظل اجواء اسرية التي يعيشها الطفل و التي تشكل في تنمية مواهبه ام لا ،و التي تعود الى اسس التنشئة الاجتماعية للأسرة التي توفر حاجات الموهوب و تساعده على تنميته، و العكس صحيح. The subject of the article: the family and itsrelationshipwith talent of the child and his excellence curriculum Abstract : raised the problem of thisstudy on the familyrelationship and level of cultural and social development of children's talents and superior curriculum, wherewefindthat the growth of talent of the Child and the superiority of curriculum depends on the boothbabes' and relations and interaction in an atmosphere in which the family of the Child and which are in the development of their talents or not, and dating back to the foundations of socialization of the family to provide the needs of talented and assist the development, and the contraryistrue.

الكلمات المفتاحية

الأسرة و علاقتها بموهبة الطفل و تفوقه الدراسي.