social and human sciences review مجلة العلوم الاجتماعية والانسانية
Volume 18, Numéro 37, Pages 341-358

Form-based Feedback Versus Content-based Feedback For Efl Learners' Academic Writing Development: Learners' Perspectives And Preferences

Authors : Zidani Soraya . Bahloul Amel .

Abstract

Abstract: The motivation underlying the present study is the poor level in academic writing skill which is perceived as the lowest skilled matter among first-year EFL learners, and teacher feedback is no doubt a pivotal element in improving learners' writing proficiency. The aim is to report the use of form and content feedback for learners' academic written production. Data were collected using two different research instruments, learners' writing test and an interview. A writing test underwent three revisions and mirrored how learners responded to feedbacks given. Based on the findings, the researcher found that learners rely heavily on the form feedback than that of the content feedback. Also, teachers should include comments of encouragement to boost learners’ motivation to improve their academic writing skills. Keywords: academic writing skill; firs-year learners; English as a Foreign Language (EFL); form feedback; content feedback الملخص تهدف الدراسة الحالية لتناول ضعف مستوي الكتابة الأكاديمية لدى طلبة السنة الاولى بقسم اللغة الإنجليزية وردود فعل وتعليقات الأساتذة تعتبر بلا شك عنصرا محوريا في تحسين كفاءتهم الكتابية. وذلك قصد تقرير مدى استخدام شكل وملاحظات المحتوى لتطوير الكفاءة الكتابية للطلية. تم جمع البيانات باستخدام أدوات بحثية مختلفة كاختبار كتابة للطلية واجراء مقابلة معهم. خضع اختبار الكتابة لثلاث مراجعات وعكس كيفية استجابة الطلبة للتعليقات المقدمة. واستنادا إلى النتائج، توصل الباحث إلى أن الطلية يعتمدون بشكل كبير على ردود الفعل المتعلقة بالشكل من ردود الفعل المحتوى. .

Keywords

academic writing skill; firs-year learners; English as a Foreign Language(EFL); form feedback; content feedback. مهارة الكتابة ; طلاب السنة الاولي ; اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ; تعليقات على الشكل ; تعليقات على المحتوى