مجلة الاقتصاد و التنمية البشرية
Volume 7, Numéro 3, Pages 255-265
2016-09-30

التسویق الابتكاري ومقومات نجاحھ (تجارب عالمیة)

الكاتب : سارة بن زاید .

الملخص

نظرا للتغیرات المتسارعة التي نشھدھا الیوم، فقد أصبح الابتكار خاصة في المجال التسویقي مطلبا حتمیا للبقاء في سوق الأعمال ومواجھة المنافسة، وھو ما تعكسھ تجارب غالبیة المؤسسات العالمیة الرائدة، والتي تحافظ على نجاحاتھا لا بل تنمیھا من خلال مراعاتھا لمقومات نجاح التسویقي ابتكاري القائم على التجدید، والبساطة في طرح الأفكار والمنافع الملموسة واللاملموسة، بما یشبع حاجات أسواقھا المستھدفة Given the rapid changes we are witnessing today, innovation in marketing area become a requirement inevitable to stay in the business market, and face competition, which is reflected by the experience of majority of the world's leading institutions, which keeps and develop its successes through the observance of the elements of the marketing innovative success, which based on renewal, and simplicity in offering ideas and tangible benefits and non-tangible ones, in purpose to satisfied their target market need

الكلمات المفتاحية

التسویق الابتكاري، مقومات التسویق الابتكاري،تجارب عالمیة في التسویق الابتكاري. Innovative marketing, innovative elements of marketing, international experiences in innovative marketing