افاق للعلوم
Volume 9, Numéro 1, Pages 311-321
2024-01-08

The Advertisment’s Artistic And Aesthetic Importance In Convincing The Consumer

Authors : Djaid Bachir . Guellil Sara .

Abstract

ملخص: يسعى الإشهار إلى التأثير في المتلقي المستهلك من خلال إقناعه ودفعه إلى اتخاذ سلوك محدد كشراء سلع أو اتخاذ خدمة معينة نظرا للأهمية الكبيرة التي يكتسيها في الترويج للمنتوجات الصناعية، وتمیزه بخصائص تجعل منه عملا فنیا ینطوي على العدید من القیم الفنية والجمالیة، لذا أصبح من الضروري استحداث صياغته بأساليب مبتكرة حتى تثير وتجذب المستهلك لاقتناء المنتوجات المشهرة، باعتبار أن الأشياء التي یحتاجها الإنسان لا تقتصر على الجانب المادي فحسب، بل تتعدى إلى أن تكون عاطفیة وروحیة وجمالية بقدر ما هي مادیة، ولهذا النوع من الحاجات علاقة بعملية الإبداع في صناعة الإشهار حيث ترتكز على المبادئ والأسس الجمالیة للفن بحیث تحقق تصمیما اشهاريا ذا تعبیر فني وعاطفي، ویكون المنتج المصمم جمیلاً إذا وظّفت تلك الأسس الفنیة فیه بشكل مبتكر. Abstract : Advertisement aims at influencing the receiver, the consumer to buy a product or service , this makes advertisement a vital work for products and services promotion . Advertisement is presented in artistic shape designed basically on artistic and aesthetic foundations for getting the attention, vision, emotion, and mind of the consumer. Due to all this , advertisement designers focus not only on the materialistic side side of the business but it also relies on the artistic , aesthetic , emotional aspects. Designers should be as creative as possible in their work for advertisement boards design in order to reach the sought goal of the operation ie attracting consumers attention to make more profits for industry

Keywords

Advertisement, Aesthetic , Industry , Receiver , Creativity