مجلة دفاتر اقتصادية
Volume 14, Numéro 2, Pages 83-100
2023-12-30

Green Marketing Need To Support And Develop Ecotourism Green Marketing Activities And Areas Of The Wadi Ghattan As A Destination For Ecotourism التسويق الأخضر ضرورة لدعم وتنمية السياحة البيئية أنشطة ومجالات التسويق الاخضر لغيطان وادي سوف كوجهة للسياحة البيئية

Authors : Mimoune Nabila . Krush Mohamed.lamino . Mairif Okba .

Abstract

Abstract: Through this paper we will try to demonstrate the need and importance of green marketing to support and develop ecotourism, and we will support this study by presenting and presenting green activities and businesses that will support ecotourism for Wade Will's state ghetan. Through this study, we have found that green marketing activity is highly concerned with integrating the environmental dimension and not harming nature into the strategy of each activity, whether it relates to members of the community or to institutions and institutions. and therefore it can be used to support and develop ecotourism, and in our case study We will find that ecotourism in this region can be supported and developed through a range of green marketing actions and practices in many investment areas, including medical tourism in deserts and bathrooms. Agricultural and agricultural tourism, educational tourism, tourism for world agricultural heritage systems Support the production and marketing of traditional green products made of palm and ghetan residues, promote cities and green tourist areas near the ghetan. Keywords: green marketing, ecotourism, environmental dimension, environmental responsibility, ghetan wade will JEL Classification Codes: M21، Q5, O13, P42 ملخص: سنحاول من خلال هذه الورقة البحثية تبيان ضروري وأهمية التسويق الأخضر لدعم وتنمية السياحة البيئية، وسندعم هذه الدراسة بعرض وتقديم للأنشطة والمجالات والاعمال الخضراء التي من شأنها أن تدعم السياحة البيئية لغيطان ولاية واد سوف. توصلنا من خلال هذه الدراسة أن نشاط التسويق الأخضر يهتم بدرجة كبيرة بإدماج البعد البيئي وعدم الضرر بالطبيعة في استراتيجية كل نشاط سواء تعلق النشاط بأفراد المجتمع أو بالمؤسسات والمهيآت، وبالتالي يمكن استعماله لدعم وتنمية السياحة البيئية، وفي دراسة الحالة التي قمنا بها، والخاصة بغيطان واد سوف توصلنا إلى أنه بالإمكان دعم وتنمية السياحة البيئية في هذه المنطقة وذلك بالقيام بمجموعة من الاعمال والممارسات التسويقية الخضراء في مجالات استثمارية عديدة منها السياحة العلاجية في الصحاري والحمامات، السياحة الزراعية والفلاحية، السياحة التعليمية، السياحة لنظم التراث الزراعي العالمي، دعم انتاج وتسويق المنتجات التقليدية الخضراء المصنوعة من مخلفات النخيل والغيطان، الترويج للمدن والمناطق السياحية الخضراء القريبة من الغيطان. كلمات مفتاحية: التسويق الأخضر، السياحة البيئية، البعد البيئي، المسؤولية البيئية، غيطان واد سوف.

Keywords

green marketing, ecotourism, environmental dimension, environmental liability, Al-ghouat Alwadi state.