مجلة الأحمدي للدراسات اللغوية والنقدية والترجمة
Volume 2, Numéro 1, Pages 99-113
2022-10-01

منصة مودل بين المستخدم والمبرمج -رؤية لسد الثغرات-

الكاتب : ركي العربي .

الملخص

تعد منصة مودل فضاء إلكترونيا جامعيا يقدم خدمات علمية كبيرة و واسعة وقد كانت في بدايتها تكتنفها بعض الصعوبات التي واجهت المستخدم - عملية تحميل الدروس- لذلك ارتأيت أن أقدم دراسة تجلي بعض العيوب لمنصة مودل وتعطي بعض الحلول التي تيسر عملية التفاعل معها، و هي حلول قد أختلف مع غيري فيها، ولو أتيح الأمر للمستخدم ليدلي بدلوه لتحسن عمل المنصة وشكلها . لذلك فإن هذه المداخلة تنظر في منصة مودل، بهدف إعادة رسم صورة تصميمية لها محسنة تمكن الأستاذ و الطالب من الولوج إلهيا والاستفادة منها بعمليات سهلة غير معقدة. The Moodle platform is a university electronic space that provides large and wide scientific services. In its infancy, it was beset by some difficulties that faced the user - the process of downloading lessons - so I thought that I present a study that would clarify some of the flaws of the Moodle platform and give some solutions that facilitate the process of interacting with it, and they are solutions that may I disagree with others about it, and if the user were given the opportunity to give his opinion, the platform's work and appearance would improve. Therefore, this intervention looks at the Moodle platform, with the aim of redrawing an improved design image that enables the professor and student to enter divinely and benefit from it with easy and uncomplicated operations.

الكلمات المفتاحية

المنصات ;  مودل ; تصميمية ; platforms ; Moodle ; design