مجلة البشائر الاقتصادية
Volume 8, Numéro 2, Pages 950-960
2022-08-31
Authors : Betit Youcef . Benali Amina .
The aim of this research was to analyze the atrocious speed experienced by the phenomenon of the marketing virus between the academic studies and its strategic application by companies. Based on the analytical approach of the content, the paper has raised a main question, which is “what are the most crucial viral marketing methods that can be adopted in the span of Corona?”. The paper came to the following denouement, which is the need for the institution to restraint the marketing virus and its control over the websites through which its image can be disturbed, especially in light of the current crisis (Covid 19 crisis). It would have been more convenient for the institutions to adopt the viral marketing to build vigorous relationships with the current and potential customers in order to value the mental image of their products or bolster them through a high integration strategy. تهدف المداخلة الى ابراز السرعة الرهيبة التي عرفتها ظاهرة فيرسة التسويق بين الدراسات الاكاديمية و التطبيق الاستراتيجي للشركات لها . و بالاستناد على منهجية تحليل المحتوى ، طرحت المداخلة اشكالا اساسيا حول ماهية اهم اساليب التسويق الفيروسي الممكن اعتمادها في زمن كورونا .و خرجت المداخلة الى ضرورة تحكم المؤسسة في فيرسة التسويق و سيطرتها على المواقع الالكترونية التي يمكن من خلالها التشويش على صورتها و خاصة في ظل الازمة الحالية (ازمة كوفيد 19) كان من الاجدر على المؤسسات تبني التسويق الفيروسي لبناء علاقات وطيدة مع الزبائن الحاليين والمحتملين بغية تثمين الصورة الذهنية لمنتجاتها او تدعيمها عن طريق استراتيجية التكامل المرتفع
Viral Marketing ; Mental Image ; , Hotmail ; Taobao ; Amazon
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
Said Houari Amel
.
pages 257-268.