مجلة الواحات للبحوث و الدراسات
Volume 14, Numéro 3, Pages 1224-1234
2021-12-22

A Reading Instruction For A First Year Middle School Class

Authors : Kouti Malika .

Abstract

Reading is a cognitive activity that involves the eyes and the brain and many complex processes. According to a number of researchers such as Davies (1995), learning to read requires bringing together a number of actions involving the eyes, the brain, and the psychology of the mind that do not occur naturally. Teaching reading for first year learners in an Algerian middle school class is very important and strategic. Actually, teaching them how to read requires some essential processes. These are: word recognition, phonics, phonemic awareness, oral language, vocabulary and prior knowledge. So the components of a reading instruction for those learners include the above processes and more. The aim of this paper is to suggest a reading instruction for an Algerian first year middle school class. القراءة نشاط ادراكي يشمل العين و الدماغ و العديد من العمليات المعقدة. تعلم القراءة حسب بعض الباحثين ك Davies (1995) يتطلب الجمع بين عدد من الاجراءات بما فيها العين و الدماغ و سيكولوجية العقل و التي لا تحدث بشكل طبيعي. ﺇن تعليم القراءة لمتعلمي في مدرسة متوسطة جزائرية مهم جدا و استراتيجي. في الواقع، ﺇن تعليمهم كيفية القراءة يتطلب بعض العمليات الأساسية. و هي: التعرف على الكلمات، الصوتيات، الوعي الصوتي، اللغة الشفوية، المفردات و المعرفة القبلية. لذا فﺇن مكونات تعليمة القراءة ﻟﺃﻮﻟﺋﻚ ﺍﻟﻣﺘﻌﻠﻣﻴﻥ تشمل العمليات المذكورة أعلاه و أكثر من ذلك. الهدف من هذه الورقة هو اقتراح تعليمات القراءة لفئة تلاميذ السنة الأولى في التعليم المتوسط في مدرسة جزائرية.

Keywords

reading instruction ; word recognition ; phonics ; phonemic awareness ; oral language ; vocabulary ; prior knowledge ; middle school ; class