آفاق علمية
Volume 13, Numéro 1, Pages 341-360
2021-01-29

القصة وسيط تعليمي للأنشطة اللغوية بالقسم التحضيري.

الكاتب : مولاي لخضر نجيحة .

الملخص

عرفت القصة وفنها منذ أمد بعيد، وقد تداولها الناس في كل الأوقات والمناسبات ،في التجمعات العامة وحتى العائلية خاصة في أحجيات الجدات لأحفادهن عند آخر الليل لتمضية ليالي الشتاء الباردة أو الصيف الطويلة،وقد أدخلت القصة في الأنظمة التربوية والتعليمية،تحديدا في تعليمية الأطفال الصغار وباتت تعد من الأساليب الناجعة في التعليم،وهو ما سيتم توضيحه من خلال المقال، بإبراز دور القصة في التعليمية عند أطفال القسم التحضيري بعدها وسيط تعليمي ثنائي القطب سمعي بصري في أحيان كثيرة. The story and its art have been known for a long time, and have been circulated by people at all times and occasions, in public gatherings and even family, especially in the puzzles of grandmothers to grandchildren at the end of the night to spend the nights of cold winter or summer long, the story has been introduced in the educational systems and education, specifically in the educational Young children have become one of the most effective methods of education, and have become one of the most important means of education in the child because of its interesting and attractive to the attention of the child, which will be illustrated through the article, highlighting the role of the story in the education of the children of the preparatory section and then a bilateral educational medium Pole heard Optical often.

الكلمات المفتاحية

قصة،وسيط تعليمي،نشاط لغوي،قسم تحضيري